پیام سپاهان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان
تیم های امدادی در سطح جوامع روستایی استان اصفهان تشکیل می شود
چهارشنبه 5 تیر 1398 - 3:12:14 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تیم های امدادی در سطح جوامع روستایی استان تشکیل می شود

‌ محسن مومنی با اشاره به نقش آمادگی های امدادی در روستاها افزود: روستاها در زمان‌های بحرانی بدلیل بافت فرسوده و طولانی شدن زمان حضور امدادگران از شهرها، بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند لذا بر اساس تفاهمنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران و روستاییان در دستور کار هلال احمر قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف بهره گیری حداکثری از توان امدادی در سطح جوامع روستایی اجرا می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر فراخوان این دوره‌های آموزشی از سوی فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌های استان، اعلام و پس از به حد نصاب رسیدن کلاس‌ها، با حضور 20 تا 50 نفر برگزار خواهد شد.
مؤمنی خاطرنشان کرد: پس از گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، نیروهایی دارای توان مدیریتی، فکری و امدادی در قالب گروه‌ها و تیم‌های امدادی سازماندهی خواهند شد تا در زمان بحرانی از ظرفیت‌ها آنها به نحو احسن استفاده شود.
وی با بیان اینکه سطح مهارت و دانش امدادی باید در جوامع ما بویژه جوامع روستایی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: توان داخلی روستاها می‌تواند زمینه انجام اقدامات اولیه در بحران‌ها و بلایای طبیعی را فراهم آورد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دهیاران مسؤول مدیریت بحران روستاها هستند و باید دانش این افراد نیز به روز شود.
استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش، 107 شهر، 127 دهستان و یکهزار و 700 روستا و 730 دهیاری است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101908/تیم-های-امدادی-در-سطح-جوامع-روستایی-استان-اصفهان-تشکیل-می-شود
بستن   چاپ