پیام سپاهان
فرماندار تیران و کرون از جابه جایی اعتبارات شهرستان ها انتقاد کرد
چهارشنبه 5 تیر 1398 - 3:12:15 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت : برخی از مدیران استانی اعتبارات شهرستان ها را جابه جا و یا در مرکز استان متمرکز می کنند که تخلف محسوب می شود.

مجید حججی در نشست با مدیرکل و معاونین اداره کل ثبت احوال استان اصفهان در فرمانداری افزود: تعداد محدودی از مدیران کل دستگاه‌های استانی بودجه تملک و دارایی و متوازن شهرستانی را در محل دیگر هزینه کرده اند.
وی بیان کرد: 46 درصد از کل بودجه تملک و دارایی و متوازن این شهرستان سال گذشته توسط ادارات و نهادهای دولتی شهرستان جذب شد که پس از بررسی و راستی آزمایی، تخلف و جا به جایی اعتبار مشاهده شده که به صورت کتبی تذکر این موضوع به مسئولان استانی داده شده است.
وی اضافه کرد: درصد جذب اعتبارات تملک و دارایی و متوازن برای نهادها و دستگاه‌های اداری متفاوت بوده است.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: سال گذشته 800 میلیون ریال اعتبار با توجه به اهمیت فعالیت فرهنگی و سرمایه گذاری برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص یافت که با وجود تحقق بالای 70 درصدی این اعتبار اما کمترین بودجه در این شهرستان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در نهادهای دیگر این تفاوت جذب و هزینه گاهی وجود داشت، خاطرنشان کرد: اینجا به جایی اعتبارات و تمرکز استانی خلاف قانون و موازین شرعی است و باید مدیران کل این خطا را جبران کنند.
حججی یادآور شد: در صورت جبران نشدن این اشتباه، امسال اعتباری به این دسته از سازمان‌ها در کمیته برنامه ریزی و بودجه اختصاص نخواهد یافت.
وی اضافه کرد: برخی از ادارات شهرستانی در جذب اعتبارات کمیته برنامه ریزی کوتاهی کرده اند که امسال سهم آنها کاهش و بیشتر به ادارات دارای طرح و برنامه و توانایی جذب بالا اختصاص خواهد یافت.
اعتبار پیشنهادی تملک و دارایی سال گذشته تیران و کرون، 120 میلیارد ریال اعتبار بود که 46 درصد از کل آن جذب شده است این بودجه در مقایسه با سال 96 کاهش 40 درصدی داشت و بودجه امسال هنوز مشخص نیست.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101909/فرماندار-تیران-و-کرون-از-جابه-جایی-اعتبارات-شهرستان-ها-انتقاد-کرد
بستن   چاپ