پیام سپاهان
کمک های مردمی به کمیته امداد آران و بیدگل چهار برابر افزایش یافت
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:13:55
پیام سپاهان - کاشان- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل گفت: کمک های مردمی سه ماهه نخست امسال به کمیته امداد این شهرستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش نشان می دهد.

احسان تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 16 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سه ماهه نخست سال جاری از سوی نیکوکاران به کمیته امداد شهرستان آران و بیدگل اهدا شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به چهار میلیارد ریال بود.
وی جمع آوری در مجموع 35 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در سال 97 را یادآور شد و بیان کرد: این کمک‌ها در قالب صدقات، زکات و طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، سبد کالا و سایر درآمدها جذب و پیش بینی می‌شود تا پایان سال همچنان شاهد رشد این کمک‌ها باشیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: کمک‌های مردمی برای تأمین جهیزیه، اعطای وام‌های قرض الحسنه کارگشایی، توانمندی و راه اندازی طرح‌های اشتغالزا و عمرانی برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و سایر نیازمندان هزینه می‌شود.
وی رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) را مردمی‌تر کردن امور خیر و استفاده از فناوری‌های نوین الکترونیکی عنوان کرد و اظهار داشت: برای ترویج و نهادینه کردن روش‌های نوین جمع آوری کمک‌های مردمی، سوق یافتن صندوق‌های کوچک و متوسط همچنین جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها به سمت پرداخت با درگاه‌های جاری این نهاد مانند صدقه پیامکی، سامانه الکترونیکی، تلفن گویا و نرم افزارهای بانکی برنامه ریزی شده است.
تقی زاده تاکید کرد: کمک‌های مردمی به صورت استانی و شهرستانی در روش پرداخت الکترونیکی قابل تفکیک بوده و مبالغ واریزی در سرفصل‌های گوناگون کمک به نیازمندان و مددجویان در نظر گرفته می‌شود.
به گفته وی، نزدیک به 2 هزار و 300 خانوار در شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101936/کمک-های-مردمی-به-کمیته-امداد-آران-و-بیدگل-چهار-برابر-افزایش-یافت
بستن   چاپ