پیام سپاهان
مدیر کل امور بین الملل مجلس:
ایران قدرتی فرامنطقه ای است/آمریکا بدنبال یکجانبه گرایی است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 11:39:01
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را قدرتی فراتر از منطقه دانست و گفت: بر این باور هستم که قدرت ایران «قدرت میان جهانی» است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین امیرعبدالهیان صبح چهارشنبه در حاشیه نشست سیاسی اجلاس بین‌المجالس آسیایی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضعی که اخیراً توسط دولتمردان آمریکایی پیش گرفته شده است اظهار داشت: این کشور در حال حاضر متأسفانه رویه و استاندارهای جهانی را زیر پا گذشته است و به دنبال آن است که یک رویه جدید را در جهان شکل دهد.
وی جوهره این رویه جدید ایالات متحده آمریکا را یجانبه گرایی دانست و بیان کرد: این در حالی است که دنیا پس از جنگ سرد به سمت چندجانبه گرایی در حال حرکت است.
مدیر کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به پدیدار شدن قدرت‌های نوظهور بیان داشت: در عصر حاضر قدرت آمریکا در سراشیبی قرار گرفته و آنها به دنبال آن هستند که با چنگ و دندان جلوی قدرت‌های نوظهور را گرفته و در اینجا باید تاکید داشت که اکنون ایران اسلامی به یک «قدرت میان جهانی» تبدیل شده است.
وی در پایان یکی از دلایل گستاخی‌های اخیر آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران را در همین نکته دانست و تصریح کرد: آنها می‌خواهند مانع قدرت میان جهانی‌شدن ایران شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101952/ایران-قدرتی-فرامنطقه-ای-است-آمریکا-بدنبال-یکجانبه-گرایی-است
بستن   چاپ