پیام سپاهان
عضو کمیته ایران در مجمع مجالس آسیایی:
ایجاد پارلمان آسیایی از اهداف مجمع مجالس است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 12:50:49
پیام سپاهان - اصفهان - عضو کمیته ایران در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی گفت: تشکیل پارلمان آسیایی یکی از اهداف این مجمع است که در نشست اصفهان درباره آن بحث و تبادل نظر می شود.

محسن کوهکن روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در هتل کوثر اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: اعضای این مجمع در صدد هستند تا با ایجاد پارلمان آسیایی، نهادی تشکیل شود تا نمایندگان مجالس با در نظر گرفتن منافع مردم آسیا به دنبال رفع چالش ها باشند.
وی اضافه کرد: این چالش ها در بخش های مختلف مانند آموزش، اقتصادی و سلامت وجود دارد و می توانیم آنها را با همکاری باهم حل کنیم.
کوهکن با اشاره به اینکه مجمع مجالس آسیایی تلاش دارد به همگرایی برای حل مشکلات بنیادین منطقه ورود پیدا کند، اظهار داشت: 2 نظریه درباره پارلمان آسیایی وجود دارد.
وی ادامه داد: طرفداران نظریه اول می خواهند که پارلمان آسیا نقش مشورتی داشته باشد اما طرفداران نظریه دوم اعتقاد دارند که نهادی مانند پارلمان اروپا تشکیل شود و از مصوبه های آن تبعیت شود.
نماینده مدرم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تنوع دیدگاه ها در بین کشورهای آسیایی، احتمال اجماع نظر درباره نظریه دوم را بعید می دانم.
کوهکن با تاکید بر اینکه همه کشورهای عضو مجمع درباره مسائلی مانند محکومیت جانبه گرایی برخی کشورها، یک صدا هستند، گفت: آنها حضور کشورهای غیر آسیایی در منطقه را حمایت نمی کنند و اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.
نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی روز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از حدود 20 کشور در هتل کوثر اصفهان آغاز شد.
مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که 56 پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها 42 کشور به صورت عضو دائم و 14 کشور عضو ناظر هستند.
6022/‏‬ 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101958/ایجاد-پارلمان-آسیایی-از-اهداف-مجمع-مجالس-است
بستن   چاپ