پیام سپاهان
آسومان اردوغان:
هر آنچه باعث اختلال در تجارت کشورها شود محکوم است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 12:51:13
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس هیئت پارلمانی مجلس ترکیه در مجمع مجالس آسیایی‌ گفت: اعضای مجمع همواره اقدامات قهرآمیز و هر آنچه باعث از بین رفتن تجارت بین کشورها باشد را مورد محکومیت قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر ، آسومان اردوغان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی با اشاره به تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: این تحولات بر مردم منطقه و دیگر مردم جهان، تأثیرگذار بوده است چنانچه اکنون که بحث برجام نیز مطرح است، بر اساس گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ایران همواره به توافقات بین المللی پایبند بوده و ترکیه نیز همچنان به این توافق پایبند است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس ها منتخب مردم هستند بر لزوم ایجاد یک اتحادیه پارلمانی تاکید کرد و گفت: نیاز است تا چنین اتحادیه‌ای در منطقه وجود داشته باشد و تلاش‌ها بر این است تا با بهره گیری از تجارب و دیدگاه‌ها با چالش‌های موجود در آسیا مقابله کنیم.
رئیس هیئت پارلمانی مجلس ترکیه در مجمع مجالس آسیایی در ادامه به موضوع عراق و سوریه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ضروری است تا در این کشورها اقدامات سازنده‌ای داشته باشیم و فعالیت نمایندگان در این خصوص دارای اهمیت است.
وی همچنین با قدردانی از مجلس ایران و برگزاری این نشست در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ ایران اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را از اعضای فعال این مجمع دانست و ادامه داد: همه ما دیدگاه‌های مشترکی داریم که در این نشست آنها را به اشتراک خواهیم گذاشت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101966/هر-آنچه-باعث-اختلال-در-تجارت-کشورها-شود-محکوم-است
بستن   چاپ