پیام سپاهان
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:
نیازمند هدفمند شدن همکاری‌ها در مجمع مجالس آسیایی هستیم
چهارشنبه 5 تير 1398 - 13:23:40
پیام سپاهان - اصفهان - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند هدفمند شدن همکاری‌ها در مجمع مجالس آسیایی هستیم تا تا با همکاری همه کشورهای عضو به تحقق امنیت و صلح عادلانه در آسیا کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود پزشکیان پیش از ظهر چهارشنبه در آیین آغاز به کار نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) اظهار داشت: در سال‌های اخیر قاره آسیا یک بار دیگر جایگاه خود را در نظام بین‌المللی بازیافته است اما زمینه‌سازی‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نقش‌آفرینی مؤثرتر در راستای دستیابی به اهداف همه کشورهای آسیایی منطقه و دنیا نیاز است.
وی افزود: تشکیل نهادهای منطقه‌ای و ائتلاف‌های چندگانه فضای مناسب‌تری را برای همکاری و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف شکل داده است که مجمع مجالس آسیایی از مصادیق آن است.
اهمیت تشکیل پارلمان هایی مانند مجمع مجالس آسیایی
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تشکیل این نوع پارلمان‌ها ابراز داشت: پارلمان‌هایی مانند مجمع مجالس آسیایی در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه سیاسی مؤثر خواهد بود و باید در این جمع از طریق تقویت تعاملات بین پارلمانی کشورهای عضو صدای مردم آسیا را به گوش دنیا برسانیم و همکاری عمیقی میان دولت‌ها برقرار کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا باید از یک‌جانبه‌گرایی و اقدامات قهری توسط برخی کشورها، حمایت مخفی و علنی از تروریست‌ها و سیاست‌ها ضد بشری توسط برخی دولت‌های خاص پرهیز شود چراکه این موارد حیات و توسعه ملت‌های آسیایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.
پزشکیان تأکید کرد: چالش‌هایی که در مسیر وجود دارد نیز با تشریک مساعی و توسل به چندجانبه گرایی در تصمیم‌گیری‌ها قابل رفع است به‌نوعی که در راستای تقویت همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گام برداشته شود و حاکمیت قانون را در مسیر شاهد باشیم
نیازمند هدفمند شدن همکاری‌ها در مجمع مجالس آسیایی هستیم
وی بابیان اینکه نیازمند هدفمند شدن همکاری‌ها در مجمع مجالس آسیایی هستیم، ابراز داشت: پس از حدود یک دهه فعالیت (APA) زمان آن فرارسیده که از دبیر کل مجمع بخواهیم با بررسی موضوعات و مسائل کمیته‌های مختلف، موضوعات اجرایی را احصاء کنیم و گزارش نحوه اجرا در کمیته‌های بعدی را از پارلمان های عضو خواستار شویم.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آغاز قانون‌گذاری‌های مشترک در مسائلی که همفکری مشترک در ارتباط با آنها وجود دارد تأکید کرد و گفت: نهادینه شدن پارلمان آسیا (APA) به عنوان گسترده‌ترین پارلمان منطقه‌ای در جهان نیازمند گذر زمان کافی و رفع چالش‌های موجود در مسیر است.
ضرورت پیشگیری از اقدامات شتاب‌زده و غیرعلمی
وی ادامه داد: در این راه باید از اقدامات شتاب‌زده و غیرعلمی پیشگیری شود تا به تدریج با برنامه‌ریزی‌های درست، ترسیم نقشه بررسی و مطالعه دقیق، همکاری و تعامل سازنده میان اعضاء راه به اهداف مدنظر روند تشکیل پارلمان آسیایی در چارچوب و راهبردهای مشترک و پیشبرد اهداف مدنظر در آسیا دست پیدا کنیم.
پارلمان جمهوری اسلامی ایران، مشارکت و ارتباط عمیق و طولانی با «APA» دارد
پزشکیان با تأکید بر اینکه دولت و پارلمان جمهوری اسلامی ایران بر منافع مشترک و بلندمدت در همکاری با سایر کشورها در حوزه‌های مختلف باور دارد، گفت: پارلمان جمهوری اسلامی ایران، مشارکت و ارتباط عمیق و طولانی با «APA» دارد و در راستای اعتلای آن از هیچ کوششی دریغ نکرده است و در آینده نیز حمایت خود را از این مجمع ادامه خواهد داد تا با همکاری سایر کشورهای عضو به تحقق امنیت و صلح عادلانه در آسیا کمک کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101976/نیازمند-هدفمند-شدن-همکاری‌ها-در-مجمع-مجالس-آسیایی-هستیم
بستن   چاپ