پیام سپاهان
مراقب باشیم شهید بهشتی توسط برخی جریان ها مصادره نشود
چهارشنبه 5 تير 1398 - 14:28:06
پیام سپاهان - اصفهان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: مراقب باشیم شهید بهشتی توسط برخی جریان ها مصادره نشود و در شخصیت ایشان تحریفی صورت نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد روز چهار شنبه در نشست خبری تبیین برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی، افزود: برنامه های فرهنگی و هنری در تبیین شخصیت شهید بهشتی باید وزانت لازم داشته باشد و کسی که می خواهد راجع به این شهید سخن بگوید باید بهشتی شناس باشد.
وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی شهید بهشتی حوزوی بودن ایشان بود، ادامه داد: ایشان قبل از اینکه دانشگاهی باشد و مسلط به چند زبان باشد، شاگرد مکتب امام صادق (ع) و حوزه علمیه بودند.
این پیشگام انقلاب اسلامی ادامه داد: زیرکی، جسارت، هوشیاری، صبر و متانت شهید بهشتی تبلور فرهنگ قرآن و عترت بود و برای حفظ اسلام آماج تهمت ها و نارواها بود.
وی تاکید کرد: کسی که در سی سال نگذاشت انقلاب اسلامی و پیام یاران آن از صراط مستقیم خود خارج شود، رهبر معظم انقلاب هستند.
وی با اشاره به تعابیر بالای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید بهشتی، اضافه کرد: بعد از امام خمینی (ره) کسی که در مقاطع مختلف ابعاد شخصیتی شهید بهشتی را تبیین کردند رهبری هستند و لذا باید این شخصیت ها را از منابع اصلی آن بشناسیم و مراقب باشیم شخصیت وی تحریف نشود.
همچنین خواهر شهید بهشتی در این نشست، گفت: خانواده شهید بهشتی همواره مراقب مردم بودند و درهای خانه ایشان برای حل مشکلات آنان باز بود.
زینت السادات بهشتی افزود: محیط خانه و خانواده باید محل رشد و اعتلای شخصیت باشد و اگر فردی مانند شهید بهشتی چنین جایگاهی پیدا کرد، ریشه در جایگاه خانواده دارد.
وی با بیان اینکه ریشه یابی معضلات اجتماعی باید از خانواده آغاز شود، اضافه کرد: مسوولان باید بیش ار پیش به فکر محقق شدن امنیت اجتماعی و اقتصادی جوانان باشند و شهید بهشتی تاکید ویژه ای بر جایگاه جوانان در جامعه داشتند.
همچنین برادر یکی از شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی در این نشست، گفت: امروز رژیم تروریست آمریکا در سالروز ترور فیزیکی نافرجام رهبر معظم انقلاب، با تحریم دفتر و نهاد رهبری سعی در ترور شخصیتی ایشان دارد و این مساله هم یکی دیگر از جنایات این رژیم حامی تروریسم است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی اژه ای، ادامه داد: یکی از ویژگی های شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر توجه بر جایگاه نماز بود و شهید بهشتی در همین رابطه کتابی تالیف کردند.
6026/‏7134

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101980/مراقب-باشیم-شهید-بهشتی-توسط-برخی-جریان-ها-مصادره-نشود
بستن   چاپ