پیام سپاهان
انتقاد عسگری از ساخته نشدن سریال شهید بهشتی
چهارشنبه 5 تير 1398 - 14:47:18
پیام سپاهان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته قرار بر این شد که سریالی از زندگی شهید بهشتی و شهدای اصفهان ساخته شود و قول مساعدت برای ساخت این سریال را استانداری اصفهان داد، ولی تاکنون بعد از انتصاب سه استاندار در اصفهان هنوز اقدامی در این خصوص نشده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، جعفر عسگری صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری گرامیداشت شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به وظیفه ستاد برگزاری مراسم هفت تیر در زنده نگه‌داشتن یاد شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: شهدا هیچ نیازی به مراسم و بزرگداشت ندارند، بلکه برگزاری مراسم و بزرگداشت به تبیین جایگاه و ارزش‌های شهدای هفتم تیر برای جامعه، بالأخص جوانان و نوجوانان است.
وی ادامه داد: شهید بهشتی یک معیار برای ملت و مسئولان بود، که آنچه مهم است نحوه تعیین این معیار و شاخص برای جامعه است. این وظیفه رسانه‌ها است که با استفاده از ابزارهای نوین و شیوه‌های آثار به تبیین ابعاد شهدای هفت‌تیر برای نسل جوان به ویژه نوجوان بپردازند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد برگزاری مراسم هفت‌تیر در استان اصفهان، تصریح کرد: تبیین ابعاد شخصیتی شهدای هفتم تیر جامعه ما را بیمه کرده و علاوه بر آن جوانان کشور را مجهز به فرهنگ ایثار و شهادت می‌کند.
عسگری با اشاره به دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی ایران، گفت: این دستاوردها ثمره شهدای عزیز کشورمان چه در داخل و چه در خارج کشور بوده است و با توجه به برخی نارسایی‌های و نارضایتی داخلی، در این ایام تبیین سیره و روش شهیدان برای مسئولان و جامعه ضروری است.
وی با اشاره به سالروز حادثه ترور رهبر معظم انقلاب، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایشان را فرد هوشمند یاد می‌کنند که با وجود دسیسه‌ها و اقدامات دشمنان نگذاشته‌اند هیچ خطری کشور را تهدید کند و قطعاً وجود ایشان برای نظام و کشور برکتی بزرگ است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد برگزاری مراسم هفت‌تیر در استان اصفهان، گفت: جریان نفاق از صدر اسلام تاکنون برای مسلمانان یک تهدید و خطر بزرگی بوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سازمان مجاهدین خلق با ترور 17 هزار تن از مردم بی‌گناه کشورمان قصد ضربه زدن به انقلاب داشتند، ولی نتوانستند به هدف خود دست یابند.
عسگری تأکید کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌مندی از ابعاد شخصیتی شهدای هفت‌تیر هستیم. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف پرداختن به این شخصیت‌ها از طریق رسانه‌ها و ساخت سریال و فیلم‌هایی در این خصوص است.
وی ادامه داد: اگر بگوییم تا کنون رسانه ملی و صدا سیما اقدامی برای پرداختن به این شخصیت‌ها نکرده است، کم‌لطفی کرده‌ایم، ولی بیش از هر زمان دیگری این نیاز حس می‌شود که در خصوص شهدای هفت‌تیر فیلم و یا سریالی ساخته شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته قرار بر این بود که سریالی از زندگی شهید بهشتی و شهدای اصفهان ساخته شود و قول مساعدت برای ساخت این سریال را استانداری اصفهان داد، ولی تاکنون بعد از انتصاب سه استاندار در اصفهان هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، پاسخگویی این تأخیر در اجرای قول مساعدت با کیست؟
عسگری با اشاره به اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهدای هفت‌تیر 110 عنوان برنامه شاخص در استان اصفهان علاوه بر فعالیت‌های کانون مساجد و کانون‌های فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این 110 برنامه، غبار روبی گلستان شهدا و تجدید میثاق با شهدا، همایش پیشگامان انقلاب با سخنرانی صفار هرندی، تشییع شش شهید دوران دفاع مقدس بخشی دیگر از برنامه‌های این هفته است و علاوه بر آن در مصلی استان اصفهان در روز نماز جمعه و مساجد شاخص شهر اصفهان میز خدمت توسط قوه قضائیه راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101984/انتقاد-عسگری-از-ساخته-نشدن-سریال-شهید-بهشتی
بستن   چاپ