پیام سپاهان
رییس هیات روسی در مجمع مجالس آسیایی:
مجمع مجالس آسیایی، نقش مهمی برای مقابله با تحریم های امریکا دارد
چهارشنبه 5 تير 1398 - 15:12:03
پیام سپاهان - اصفهان - رییس هیات روسی در کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی گفت: این مجمع نقش مهمی برای همگرایی کشورهای منطقه به منظور مقابله با تحریم های امریکا دارد.

میخائیل ایملیانو (Mikhail Emelyanov) روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در هتل کوثر اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف اصلی پارلمان روسیه برای شرکت در این مجمع از جمله نشست امروز، بررسی و حل چالش‌های مشترکی است که با کشورهای دوست و هم پیمان خود داریم.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مجمع، کشورهای دوست روسیه هستند و نقاط اشتراک مهمی با آنها داریم، تصریح کرد: این بسیار مهم است که از ظرفیت مجمع برای مقابله و جلوگیری از فشارهای مختلفی که امریکا به کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه وارد می‌کند، استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه امریکا می‌خواهد به غلبه بر این کشورها دست پیدا کند و هیچ اهمیتی به منافع و امور آنها نمی‌دهد، اضافه کرد: این نشست‌ها، فرصت خوبی است تا گرد هم بیاییم و به راهکارهایی برای مبارزه علیه این تحریم‌ها برسیم.
این نماینده پارلمان روسیه تاکید کرد: مجمع مجالس آسیایی نقش بسیار مهمی درباره مسائل منطقه‌ای و تأمین منافع آنها دارد و فضای همدردی را آسیا ایجاد می‌کند.
ایملیانو ادامه داد: کشورهای عضو این مجمع می‌توانند با ایفای نقش مهم خود با یک جانبه گری، تحریم‌ها و فشارهایی که در منطقه از سوی کشورهای خارجی و بویژه فشارهای نظامی وارد می‌شود، مقابله کنند.
نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی روز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از حدود 20 کشور در هتل کوثر اصفهان آغاز شد.
مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که 56 پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها 42 کشور به صورت عضو دائم و 14 کشور عضو ناظر هستند.
6022 / ‬ 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101985/مجمع-مجالس-آسیایی،-نقش-مهمی-برای-مقابله-با-تحریم-های-امریکا-دارد
بستن   چاپ