پیام سپاهان
زائران اربعین 100 هزار دینار عراقی ارز دریافت می کنند
چهارشنبه 5 تير 1398 - 15:12:08
پیام سپاهان - قزوین - مشاور و مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور گفت: هر یک از زائران اربعین حسینی(ع) امسال می توانند 100 هزار دینار عراقی به عنوان ارز بدون سوبسید دار بانک های عامل داخل کشور دریافت کنند.

امیر مرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) استان قزوین افزود: قرار گرفتن قزوین به عنوان یکی از 2 استان معین ایلام و خدمات ارائه شده از سوی موکب‌های این استان به زائران از جمله اسکان روزانه بیش از 100 هزار زائر و توزیع 200 هزار پرس غذا، قزوین را جزو پنج استان برتر کشور در این زمینه معرفی کرد.
وی، زائران ایرانی را نمایندگان فرهنگ کشور در ایام اربعین حسینی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه مردم کشور ما از جمله دیار قزوین که از گذشته‌های بسیار دور همواره دوستدار ائمه اطهار (ع) بوده اند، به همین منظور موضوع آموزش به زائران از اصول و سیاست‌های ستاد اربعین حسینی قرار گرفته است.
این مسئول، برگزاری مردمی مراسم اربعین حسینی را از جمله ارکان و اصول این ستاد برشمرد و افزود: به عنوان مثال دولت عراق در میزبانی از 20 میلیون زائر حرم حسینی تنها مساله امنیت آن را عهده دار بوده و تمامی هزینه های انجام شده نیز از سوی مردم عراق در قالب نذر صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: ستاد اربعین امسال با برنامه ریزی های مدون خود و با بهره گیری از تجارب سال‌های گذشته، برای تمامی استان‌ها از جمله قزوین موکب ثابتی را جانمایی کرده و به زودی نیز نقشه آن را ارایه می‌شود تا سازمان‌ها و نهادهای خیریه بتوانند امکانات خود را در موکب‌های ثابت برپا کنند.
مرادی، سامانه سماح را تنها مرجع اعزام زائران در ایام اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: سال گذشته و با توافق‌های صورت گرفته مبلغ ویزا زائران حذف و امسال نیز براساس تفاهم‌های در حال انجام به احتمال زیاد روادید زائران نیز حذف می‌شود.
به گفته وی، بر اساس دستورالعمل‌های داده شده و همچنین به منظور مدیریت بهتر، از سوی ستاد اربعین کشور امسال تمامی موکب ها باید به صورت هیات امنایی مدیریت شده و مدیران آنها نیز تنها پاسخگوی استانداران مناطق خود خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه موکب ها باید بیشتر خدمات خود را برای بازگشت زائران در نظر بگیرند، گفت: با توجه به اینکه مردم عراق دوست دارند نذورات خود را هنگام اربعین توزیع کنند، مدیران موکب ها با برنامه ریزی های دقیق خود باید کاری کنند تا بیشتر امکانات و خدمات خود را هنگام زمان بازگشت به زائران ارایه دهند.
مرادی تصریح کرد: مرز خسروی نیز به دلیل عدم تامین امنیت از سوی دولت عراق همچنان بسته خواهد بود و تا زمانی که عراقی‌ها نسبت به امنیت آن اقدامی به عمل نیاورند هیچ زائری از این منطقه وارد خاک آن کشور نخواهد شد.
8054*3013

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101990/زائران-اربعین-100-هزار-دینار-عراقی-ارز-دریافت-می-کنند
بستن   چاپ