پیام سپاهان
زازران قطب تولید آلبالو اصفهان نیازمند صنایع تبدیلی است
پنجشنبه 6 تير 1398 - 09:10:18
پیام سپاهان - اصفهان- شهردار زازران شهرستان فلاورجان گفت : این شهر به عنوان قطب تولید آلبالو در استان اصفهان نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی است.

یدالله مؤمنی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز جشنواره آلبالو در این شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: از سرمایه گذاران علاقمند برای ایجاد کارگاه صنایع تبدیلی در این شهر استقبال می‌کنیم و برای تحقق این مهم نیز تسهیلات مربوط ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: اکنون سود ناشی از دسترنج باغداران به جیب واسطه‌ها می‌رود و از این حیث اگر صنایع تبدیلی در منطقه راه اندازی شود کمک بزرگی به کشاورزان و باغداران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 800 هکتار مساحت شهر زازران 100 هکتار آن زیر کشت آلبالو است و این منطقه یک باغ شهری که برند آن آلبالو می‌باشد.
شهردار زازران تصریح کرد: فصل برداشت آلبالو به مدت چهل روز و روزانه بین هشت تا 10 تن آلبالو از باغ‌های منطقه برداشت و به شهر اصفهان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.
به گفته وی حدود 40 درصد جمعیت 10 هزار نفری زازران به طور مستقیم و غیر مستقیم در امر تولید آلبالو اشتغال دارند.
مؤمنی معرفی محصول، ایجاد انگیزه بیشتر در باغداران و ارائه فرآورده‌های آلبالو را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: جشنواره مرواریدهای سرخ آلبالو با حضور شماری از شهروندان، مسؤولان و باغداران و آغاز شده است.
وی بیان کرد: در این جشنواره انواع فرآورده‌های آلبالو نظیر مربا، شربت، لواشک، شیرینی، غذا و نان سنتی با طعم این محصول در شماری از غرفه‌های موجود ارائه شده است.
شهردار زازران ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، این جشنواره را به راه انداختیم تا انگیزه‌ای باشد برای کشاورزانی که مدتی است با مشکل بی آبی روبرو شده‌اند و از این رو زنان سرپرست خانوار هم مشغول به فعالیت شوند و این ظرفیت استفاده کنند.
شهر زازران از توابع بخش قهدریجان شهرستان فلاورجان است.
شهرستان فلاورجان با هشت شهر، 58 روستا و سه بخش با 249 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان 10.7 میلیون هکتار اراضی دارد که حدود پنج درصد آن یعنی 546 هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است.
م / س 6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102043/زازران-قطب-تولید-آلبالو-اصفهان-نیازمند-صنایع-تبدیلی-است
بستن   چاپ