پیام سپاهان
اطلاعیه و توصیه های بهداشتی مرکز بهداشت استان درخصوص پدیده گرد و خاک
پنجشنبه 6 تیر 1398 - 9:10:23 AM
پیام سپاهان - مرکز بهداشت استان با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواست با توجه به پدیده گرد و غبار توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و حتی المقدور در یک روز آینده از منزل خارج نشوند.
به گزارش ایسنا – منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز بهداشت استان با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواست با توجه به پدیده گرد و خاک توصیه های بهداشتی را مد نظر قرار دهند. در این اطلاعیه آمده است:
 "پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش شدت و سرعت باد در مناطق شمال شرق و شرق استان و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک محلی و کاهش دید از اواخر روز چهارشنبه مورخ 98/4/5 تا اواخر روز پنجشنبه مورخ 98/4/6 در مناطق شمال، شرق و تا حدی در مرکز استان، خواهشمند است شهروندان به منظور کاهش اثرات ناشی از پدیده گردوخاک بر سلامت جامعه توصیه های بهداشتی ذیل مدنظر قرار دهند.
1. خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود.
2. شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
3. گروههای حساس به ویژه بیماران قلبی، تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضای باز فعالیت ننموده و حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نمایند.
4. تمام ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی و پیاده روی در فضای باز خودداری نمایند.
5. نوشیدن مایعات به ویژه خوردن سبزیجات و میوه تازه می تواند از اثرات آلاینده ها بر بدن را کاهش دهد.
6. توصیه می شود شهروندان از ماسک های استاندارد و ویژه‌ای که بعنوان P1 و P2 (ماسک های سوپاپ دار) که در داروخانه ها وجود دارد استفاده نمایند مخصوصا کسانی که مجبورند در فضای باز فعالیت نمایند."
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102045/اطلاعیه-و-توصیه-های-بهداشتی-مرکز-بهداشت-استان-درخصوص-پدیده-گرد-و-خاک
بستن   چاپ