پیام سپاهان
برادر شهید اژه ای:
شهید بهشتی به مسائل سیاسی و اجتماعی به چشم عبادت می نگریست
پنجشنبه 6 تير 1398 - 09:36:52
پیام سپاهان - اصفهان- برادر شهید علی اکبر اژه ای از شهیدان هفتم تیر گفت: شهید بهشتی به مسائل سیاسی و اجتماعی به چشم یک عبادت می‌نگریست و حزب را معبد خود می‌دانست و از آن به عنوان وسیله‌ای برای قرب به خدا استفاده می‌کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اژه ای روز پنجشنبه در مراسم سی و هشتمین سالگرد واقعه هفت تیر، گرامی داشت هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در گلستان شهدای اصفهان گفت: اگر چه نهضت‌های ضد استبدادی، ضد استعماری، عدالت خواهانه و حقوق خواهی در تاریخ ایران بوده است ولی انقلاب اسلامی ایران از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.
وی ادامه داد: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی آن است که این انقلاب جمیع اهداف فوق را دنبال می‌کرد و از سوی دیگر به دنبال ایجاد حکومتی دینی بود که در رأس آن اسلام شناسی قرار گیرد که از مکتب دفاع کند.
این کارشناس دینی با اشاره به مجاهدت‌های ائمه اطهار (ع)، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در راستای چنین خطی موفق شد به پیروزی دست یابد و شهدایی چون شهید بهشتی و 72 تن جان خود را در این راه فدا کردند.
وی با اشاره به نگاه اجتهادی ویژه شهید بهشتی سیاسی و اقتصادی گفت: ایشان معتقد بودند در اسلام سرمایه دار بزرگ نداریم بلکه سرمایه‌های بزرگ داریم و همواره تلاش می‌کردند بذر امید را در جامعه بکارند و با یاس و ناامیدی مخالف بودند.
حجت الاسلام اژه ای خاطر نشان کرد: امروز جوانان مدافع حرم نشان دادند هنوز انقلاب اسلامی رویش‌های بسیاری دارد که حرکت این انقلاب را به سمت رشد تعالی هموار می‌سازند.
شهید علی‌اکبر اژه‌ای از شهدای اصفهانی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است که در حادثه هفتم تیر سال 1360 از جمله همراهان شهید بهشتی و بیش از 70 شهید دیگر این حادثه بود.
همچنین رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: بسیاری در سال های پس از انقلاب نتوانستند از امتحان الهی موفق بیرون آیند و باید همواره از خدا خواست که ما را در مسیر ولایت ثابت قدم بدارد.
محمد رضا حبیبی با اشاره به برنامه‌های رئیس جدید قوه و تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه قضائی اصفهان، افزود: نهایت این تلاش‌ها رضایت مردم وتحقق عدالت است و با شهدا عهد می‌بندیم در این مسیر بایستیم.
اول تا هفتم تیر که مصادف با سالگرد شهادت شهید بهشتی و دیگر شهیدان انفجار حزب جمهوری اسلامی در تهران است، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
6022 /7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102048/شهید-بهشتی-به-مسائل-سیاسی-و-اجتماعی-به-چشم-عبادت-می-نگریست
بستن   چاپ