پیام سپاهان
رئالیسمی جادویی بر صحنه
دوشنبه 10 تير 1398 - 13:45:15
پیام سپاهان - تئاتر «شرق دور، شرق نزدیک» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی، با طراحی و کارگردانی احسان جانمی، تا 29 تیرماه در سالن نمایش اصفهان روی صحنه می‌رود. 
احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: «شرق دور، شرق نزدیک» تئاتری اجتماعی است و موضوع آن حول محور خانواده‌ای که زن و مرد آن با هم درگیری و اختلاف دارند؛ چراکه مرد، از همسرش می‌خواهد، بچه‌اش را بکشد و این بچه‌کشی برای زن، تعجب‌برانگیز است.
وی ادامه داد: قصه زیبایی در زیر متن این تئاتر اجرا می‌شود که مخاطب را به یاد بورخس و ادبیات رئالیسم جادویی او می‌اندازد. شیوه اجرایی «شرق دور، شرق نزدیک» کاملاً جدید است و زمان‌ها را در هم می‌کشد تا عنصر اصلی رئالیسم جادویی، یعنی جریان سیال ذهن را نشان بدهد.
این کارگردان دغدغه خود را برای اجرای این تئاتر چنین شرح داد: مهم‌ترین نهاد یک اجتماع خانواده است و خانواده از رابطه یک زن و مرد تشکیل می‌شود. طبیعی است که با به هم ریختن ماهیت این رابطه، ماهیت اجتماع نیز به هم می‌ریزد. 
وی افزود: جزئی‌نگری‌های به کار رفته در نمایشنامه «شرق دور، شرق نزدیک» لازمه امروز مملکتی است که مردم آن بیش‌ازحد درگیر مسائل اقتصادی شده، از مسائل اجتماعی و شخصی خود بازمانده و درگیر افسردگی شده‌اند. این تئاتر تأکید می‌کند که به هیچ دلیلی نباید از خودمان و درونمان غافل بشویم. 
به گزارش ایسنا، تئاتر «شرق دور شرق نزدیک» صد و دومین اثر نمایشی گروه کاوش است که با نقش‌آفرینی مائده وحید، فرزاد قاسمی، امین پناهی، ویدا موسوی، شیما مؤمنی و ثنا سجادی تا 29 تیرماه هر شب رأس ساعت 19:30 در سالن نمایش اصفهان اجرا می‌شود. 
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102358/رئالیسمی-جادویی-بر-صحنه
بستن   چاپ