پیام سپاهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:
حل مشکلات هنرمندان نیازمند شناسایی عوامل بروز مسائل است
چهارشنبه 12 تير 1398 - 09:55:15
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خواهان شناسایی ریشه ای مشکلات حوزه هنر و هنرمندان شد و گفت : نباید دائم مشکلات را به گردن دیگران انداخت بلکه باید عامل بروز معضلات را شناسایی و برای حل آن اقدام کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در جمع گروهی از هنرمندان نجف آباد افزود: مشکلات مطرح‌شده هنرمندان در حوزه های گوناگون باید به صورت کتبی نوشته شود تا در کمیته ویژه بررسی و برای حل آنها اقدام کرد.
وی گفت: در استان اصفهان بیش از 2 هزار کانون فرهنگی و هنری در زمینه‌های گوناگون هنری فعالیت می‌کنند که در هزار و 300 کانون کتابخانه دائر است.
در این نشست هنرمندان شهرستان نجف آباد در رشته‌های گوناگون کمبودها و مشکلات و نیازهای خود را دربرگیرنده نداشتن سالن‌های نمایش، تئاتر، کمبود کاغذ در حوزه نشر،، مسائل چاپخانه‌ها، تقویت اداره ارشاد شهرستان و تامین نیروی انسانی دسته‌بندی و مطرح کردند.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری همچنین در دیدار با امام جمعه نجف آباد با اشاره به گستردگی فعالیت‌های حوزه فرهنگ گفت: تلاش خود را برای گزینش گزینه اصلح در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد مبذول داشتیم و در این راستا آقای لوح موسوی برای ریاست این اداره انتخاب شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از متولیان اصلی حوزه فرهنگ کشور بوده که گستردگی بسیار متنوعی در این زمینه دارد و از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه قرآن و عترت، هنر، رسانه، کتاب و نشر تا حوزه‌های مربوط به هنر زیر مجموعه وزارت و به تبع آن ادارات کل و ادارات شهرستان‌ها فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه نجف آباد در حوزه‌های فرهنگی هنری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: ائمه جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی شهرستان‌ها هستند و از این روی ریاست شورای فرهنگ عمومی بر عهده ائمه جمعه نهاده شده و همراهی و تعامل با ائمه ارجمند جمعه به عنوان یک اصل باید توسط روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد نیز در این دیدار توضیحاتی درباره وضعیت فرهنگی شهرستان نجف آباد ارائه کرد.
نجف آباد با 330 هزار جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
غ - ک / ‏‬ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102517/حل-مشکلات-هنرمندان-نیازمند-شناسایی-عوامل-بروز-مسائل-است
بستن   چاپ