پیام سپاهان
جلوگیری از واردات پوشاک با راه‌اندازی شهرک نساجی
چهارشنبه 12 تير 1398 - 09:55:23
پیام سپاهان - طراح شهرک پو‌شاک اصفهان با اشاره به برپایی نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی و پوشاک در اصفهان، گفت: با راه اندازی شهرک پوشاک اصفهان برای 700 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
سید آرش امامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای راه اندازی شهرک پوشاک اصفهان، اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته، زمینی به مساحت 950 هزار مترمربع در حومه پالایشگاه به این شهرک اختصاص یافته که در مرحله ارجاع از استانداری به اداره کل راه و شهرسازی استان است.
وی با بیان اینکه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان و نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار برای راه اندازی این شهرک پای کار آمده و تلاش می کنند، افزود: با احداث این شهرک حدود 120 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود و این به معنای تحول بزرگ در اشتغال است که می تواند مشکلات بزرگی را برطرف کند.
طراح شهرک پوشاک اصفهان تصریح کرد: تولید در شهرک پوشاک به روش مدرن صورت خواهد گرفت و به صورت غیرمستقیم نیز حدود 600 هزار اشتغال ایجاد می ‌شود و همچنین رونق صنعت نساجی اصفهان و حتی کشور را در پی دارد.
وی با توضیح اینکه طراحی کلی، تحقیقات مبنایی و بررسی کارشناسی برای شهرک پوشاک اصفهان در یک پروژه تحقیقاتی جامع انجام شده است، گفت: با شروع به کار این شهرک سالانه پنج میلیارد دلار پوشاک تولید می شود و از واردات جلوگیری خواهد شد.
امامی افزود: با اقدامات صورت گرفته، مقرر شد حمایت های دولت در ایجاد زیرساخت های این شهرک ادامه یابد تا قیمت تمام شده محصولات افزایش نیابد و تولیدکنندگان بتوانند با رقبای خارجی از جمله چینی ها رقابت کنند.
طراح شهرک پوشاک اصفهان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر میان مسئولان دولتی، فعالان صنعت نساجی و پوشاک نیز نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته با حمایت شرکت تعاونی ماشین دوخت قهرود (ایران جک)، روز شنبه، پانزدهم تیرماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102520/جلوگیری-از-واردات-پوشاک-با-راه‌اندازی-شهرک-نساجی
بستن   چاپ