پیام سپاهان
10 واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست درشاهین شهر و میمه جریمه شدند
چهارشنبه 12 تير 1398 - 10:38:27
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از ابتدای امسال تاکنون مسؤولان 10 واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جریمه نقدی شده اند.

مهدی پورقاسم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تخلف این واحدهای صنعتی از طریق مراجع قضایی شهرستان پیگیری و به صدور حکم محکومیت متصدی واحدها مبنی بر پرداخت بیش از 900 میلیون ریال منجر شده است.
وی گفت: این واحدهای صنعتی شامل هشت واحد در بخش سنگ بری و 2 واحد در بخش تولیدی بوده است که با فعالیت غیر اصولی از جمله تخلیه ضایعات و انتشار ذرات گرد و غبار در محیط باعث آلودگی محیط زیست، هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت: مسئولان هر یک از واحدها به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی از جهت ارتکاب جرم علیه بهداشت عمومی و محیط زیست به پرداخت جریمه محکوم شدند.
بر اساس استانداردهای زیست محیطی، تمام صاحبان واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و واحدهای خدماتی موظف به رعایت مداوم کلیه ملاحظات زیست محیطی و استاندارد سازی خروجی‌های خود و جلوگیری از هرگونه آلایندگی هستند.
شهرستان شاهین شهر و میمه در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6022/‏‬ 8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102531/10-واحد-صنعتی-آلوده-کننده-محیط-زیست-درشاهین-شهر-و-میمه-جریمه-شدند
بستن   چاپ