پیام سپاهان
«آسیفا» به افقِ اصفهان
چهارشنبه 12 تیر 1398 - 11:02:20 AM
ایسنا
پیام سپاهان - گالری شماره دو کتابخانه مرکزی اصفهان، این روزها میزبان نمایشگاهی به نام «عنصر پنجم» است؛ جایی که هنرمندان مطرح تصویرسازی ایران، طراحی‌های خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند و گامی است برای برگزاری نمایشگاهی مستقل از آثار هنرمندان عضو آسیفای اصفهان، در آینده‌ای نزدیک.
  «آسیفا» نهادی بین‌المللی و مختصر شده عبارت فرانسوی «انجمن بین‌المللی فیلم‌سازان انیمیشن» است. اوایل دهه شصت، به همت نورالدین زرین کلک، پدر انیمیشن ایران، شعبه ایرانی آسیفا راه‌اندازی شد و اختصار عبارت «انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن» موجب شد که با همان نام آسیفا در ایران شناخته شود. بعد از راه‌اندازی خانه سینما و ساماندهی صنف‌های مختلف نیز آسیفا به‌عنوان صنف انیمیشن در خانه سینما به رسمیت شناخته شد.
سال 1385، سیدعلی مفضّلی، مژده زمانی و حسن خراسانی، با پشتیبانی حوزه هنری در آن زمان، هیئت مؤسس آسیفای اصفهان را تشکیل دادند و به این شکل، پای آسیفا به اصفهان باز شد. هیئت‌مدیره این نهاد، هر دو یا سه سال یک‌بار با برگزاری انتخابات معرفی می‌شود و اعضای هیئت‌مدیره فعلی آسیفای اصفهان را نیز مژده زمانی، احسان سراهیان، امیرحسن صالحی، سیدمحسن پاک‌نژاد و سیدعلی مفضلی تشکیل می‌دهند.
سیدعلی مفضّلی، مدیرعامل آسیفا اصفهان  با اشاره به فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: اگرچه آسیفای اصفهان، شعبه‌ای از آسیفای ایران است، اما به لحاظ فعالیت‌ها کوشیده تا فراتر از فضای محلی و به شکل مستقل عمل کند. همه بار این نهاد غیرسیاسی و غیرانتفاعی نیز بر دوش توان 50 عضو آن است که همگی در حوزه انیمیشن شناخته‌شده هستند.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «عنصر پنجم» گفت: اسفندماه 97 هیئت‌مدیره آسیفای ایران به اصفهان آمدند و نشستی مشترک با اعضای رسمی آسیفا اصفهان داشتند. طی آن جلسه درباره موضوعات مختلفی صحبت شد که یکی از آن‌ها برگزاری همین نمایشگاه بود.
مفضّلی ادامه داد: این نمایشگاه، هم‌زمان با جشنواره پویانمایی تهران برگزارشده بود و تصمیم هیئت‌مدیره تهران بر این بود که اصفهان، به‌عنوان فعال‌ترین شعبه آسیفای ایران میزبان برگزاری آن باشد و بعد، این نمایشگاه در سراسر ایران برگزار شود. 
مدیرعامل آسیفا اصفهان با اشاره به اینکه مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در برگزاری این نمایشگاه با آن‌ها مشارکت کرده تصریح کرد: تعداد 97 اثر از 33 هنرمند در نمایشگاه «عنصر پنجم» برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته و به پیشنهاد چند تن از دوستان و اصرار ما، آثار چند تن از هنرمندان اصفهان نیز به این نمایشگاه اضافه‌شده و به آن غنا بخشیده است.
مفضّلی ابراز امیدواری کرد: این رویداد، مقدمه‌ای برای نمایشگاهی است که توسط آسیفا اصفهان برای نمایش توانمندی هنرمندان اصفهان احتمالاً با همکاری دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و یا دیگران برگزار خواهد شد.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/102537/«آسیفا»-به-افقِ-اصفهان
بستن   چاپ