پیام سپاهان
اغلب بیماران سرطانی به استرس دچار می‌شوند/ لزوم توجه به بعد روانی بیماران
يکشنبه 16 تير 1398 - 17:17:16
پیام سپاهان - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 33 درصد از بیماران مبتلا به سرطان به یک نوع استرس و تنش دچار می شوند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مریم حضرتی امروز (یکشنبه) در سمپوزیوم بین المللی سایکوانکولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نقش پرستاران در روانشناسی سرطان اشاره و اظهار کرد: بیماری سرطان به عنوان یک معضل در نظام سلامت مطرح می شود.
وی افزود: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور ما سالیانه 30 هزار نفر گزارش شده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور گفت: در حال حاضر حدود 2/9 جمعیت ایران را سالمندان شامل می شود و در 30 سال آینده نیز 25 درصد از جمعیت کشور را در بر می گیرد.
به گفته وی، مسئله سرطان و مراقبت های روانشناسی و روانشناختی آن یکی از اولویت های نظام سلامت در کشور است.
حضرتی ادامه داد: مسائل روانی بیماران سرطانی مورد غفلت واقع شده و یکی از اهداف مهم رشته سایکوانکولوژی، اهمیت دادن به ابعاد مختلف این بیماری از لحاظ روحی، روانی، اجتماعی و نیز افزایش کیفیت زندگی بیماران، حقوق آنها و هماهنگ سازی بیمار با خانواده خود است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: علیرغم پیشرفت تکنولوژی و علم و دانش و نیز با وجود تجهیزات پیشرفته و به روز، بیش از 33 درصد از بیماران مبتلا به سرطان به یک نوع بیماری استرسی و تنشی دچار هستند.
وی در ادامه به ارایه مدل های مختلف مراقبتی بیماران سرطانی و مسائل آنها پرداخت. 
به گزارش ایسنا، سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی با حضور 120 نفر از اساتید و پزشکان ایرانی، اساتیدی از دانشگاه های فرایبورگ آلمان و بروکسل بلژیک از امروز تا 18 تیرماه، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102919/اغلب-بیماران-سرطانی-به-استرس-دچار-می‌شوند--لزوم-توجه-به-بعد-روانی-بیماران
بستن   چاپ