پیام سپاهان
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
اصفهانی‌ها در مصرف آب اسراف نمی‌کنند
دوشنبه 17 تير 1398 - 21:02:27
پیام سپاهان - سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تکذیب خبر اصفهانی ها رکوردار اسراف آب شرب هستند، گفت: اینکه سرانه مصرف آب اصفهان در سال جاری دو برابر سال 97 شده کاملا غیرواقعی است، چرا که طی 10 سال گذشته شاهد سیر نزولی مصرف آب شرب هستیم.
روز گذشته در برخی اخبار اعلام شد که چهار کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد و شیراز در سال جاری رکوردار اسراف در آب شرب شدند و اگر مردم این شهرها، مصارف بی‌رویه خود را مدیریت نکنند، در ادامه تابستان با مشکل در تأمین آب شرب خود مواجه می‌شوند. 
علی اکبر بنی طبا با تکذیب این خبر به خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، گفت: اینکه عنوان شده سرانه مصرف آب اصفهان در سال جاری دو برابر سال 97 شده کاملا غیرواقعی است و مسئولی چنین اظهار نظری را نه در سطح استان و نه در سطح کشور را در رابطه با مصرف آب شرب اصفهان نداشته است.
وی افزود: طی 10سال گذشته شاهد سیر نزولی سرانه مصرف آب در بین مشترکان و مصرف کنندگان خود در استان اصفهان بوده ایم.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در سال 97 به طور متوسط 6.9 درصد تمام مشترکان استان اصفهان سیر نزولی مصرف آب را دنبال کردند و در سال جاری نیز قاعده صرفه جویی مصرف آب در استان رعایت خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه با هوشمندسازی شبکه های توزیع شاهد تعادل نسبی در مصرف آب هستیم و از سوی دیگر با اطلاع رسانی به مردم موضوع صرفه جویی را فرهنگ سازی می کنیم.
بنی طبا با تاکید بر اینکه در حال حاضر بین 2.5 تا 3 مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب در اصفهان مواجه هستیم، تصریح کرد: در ایام پیک مصرف تابستان اگر مشترکان موارد صرفه جویی آب را رعایت نکنند ما با مشکلات جدی در تامین آب مواجه خواهیم شد. 
وی از مردم خواست با جدیت بیشتری در ایام پیک مصرف به خصوص تا 20 مرداد ماه صرفه جویی در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش ایسنا، این درحالیست که با وجود ذخیره مناسب سد زاینده رود، اصفهان ها تابستان امسال همانند سال گذشته به دلیل ظرفیت پایین سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ در روز شاهد افت فشار و قطعی آب هستند و شرکت آب و فاضلاب اصفهان همواره و به خصوص دو سال گذشته با فرهنگسازی بسیار در بخش های مختلف مردم اصفهان را ترغیب به صرفه جویی مصرف آب کرده است. بنا بر اعلام رسمی این شرکت سرانه مصرف خانگی آب اصفهانی ها به ازای هر نفر 149 لیتر در شبانه روز است در حالیکه میانگین کشور 157 لیتر است. 
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102959/اصفهانی‌ها-در-مصرف-آب-اسراف-نمی‌کنند
بستن   چاپ