پیام سپاهان
تدوین روابط علمی و آموزشی در اکو به توسعه اقتصادی منجر می شود
سه شنبه 18 تیر 1398 - 8:57:03 AM
ایرنا

پیام سپاهان- پروفسور اکیف کریچی (prof.M.AKIF KIRECCI) روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست کمیته اجرایی بنیاد علمی اکو در سالن اجلاس معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: گسترش روابط علمی و آموزشی بین اعضا در منطقه از جمله اهداف اصلی این بنیاد است که تحقق آن به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه انستیتو آموزشی اکو در آنکارا ترکیه مستقر است، افزود: هنگامی که اعضای اکو با هم همکاری کنند اهداف علمی و آموزشی بهتر تحقق پیدا می‌کند.

رئیس انستیتو آموزشی بنیاد علمی اکو ادامه داد: تحقق و شکل‌گیری با کیفیت اهداف، به رشد اقتصادی، اجتماعی و امور منطقه اکو کمک می‌کند.

اکیف کریچی تصریح کرد: خیلی خوشحالم که این اجلاس در شهر زیبای اصفهان و بویژه در پردیس زیبای دانشگاه اصفهان برگزار شد.

چهارمین اجلاس هیأت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن روز دوشنبه در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان آغاز شد.

در جلسه کمیته اجرایی این بنیاد در نشست دیروز در زمینه طرح‌های علمی مشترک بحث و تبادل نظر شد.

١5 نفر از اعضا و بالغ بر ٣٠ نفر از مدیران و اعضا امروز سه شنبه در نشست‌های مرتبط شرکت می‌کنند.

در نشست امروز وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و همچنین دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو حضور دارند.

انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از دیگر برنامه‌های این اجلاس 2 روزه است.

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از 10 کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

این سازمان با پوشش 360 میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو (ECOSF) با حضور هیأت‌های عالی رتبه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های علمی این بنیاد در سطح منطقه برای 2 سال آینده برگزار می‌شود.

این رویداد قرار است فردا سه شنبه با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و همچنین دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو ادامه یابد.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیأت علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102979/تدوین-روابط-علمی-و-آموزشی-در-اکو-به-توسعه-اقتصادی-منجر-می-شود
بستن   چاپ