پیام سپاهان
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان انتقاد کرد:
وجود جمعیت عظیم تحصیلکرده های بیکار در نظام آموزشی کشور
چهارشنبه 19 تير 1398 - 12:55:24
پیام سپاهان - معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: اهمیت آموزش به این دلیل است که باید دانست هدف از آموزش چیست، زیرا کشورهای توسعه یافته به آموزش توجه خاصی دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر شامگاه سه شنبه در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته نظام آموزشی به گونه ای است که فرد را به سمت رشته مورد علاقه می برد، اما متاسفانه در نظام آموزشی کنونی کشور شاهد جمعیت عظیم تحصیلکرده های بیکار هستیم.
وی افزود: در دانشگاه های کشور برای رشته هایی که دانشجو جذب می کند بازار کاری وجود ندارد. اهمیت آموزش به این دلیل است که باید دانست هدف از آموزش چیست، زیرا کشورهای توسعه یافته به آموزش توجه خاصی دارند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه سردرگمی و بی هدفی نظام آموزشی کشور از دلایل عقب ماندگی است، خاطرنشان کرد: برای نمونه در آلمان 73 درصد دانش آموزان پس از گذراندن دوره چهارساله مهارت های عمومی به سمت نظام آموزشی مبتنی بر مهارت می روند و فقط 27 درصد آنها جذب نظام آموزش و پرورش می شوند.
آموزش سند توسعه، حضور و موجودیت هر جامعه است
همچنین، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آموزش مهمترین عامل در توسعه است، گفت: بزرگترین ضعف کشورهای در حال توسعه شیوه های آموزشی و تعلیم و تربیت آنها است.
کوروش محمدی ادامه داد: آموزش سند توسعه، حضور و موجودیت هر جامعه است و اگر بخواهیم شاهد بزهکاری و طلاق و... در جامعه نباشیم باید به مقوله آموزش اهمیت بسیاری بدهیم.
این عضو شورا خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید با صنعت ارتباط متقابلی داشته باشند تا شاهد فارغ التحصیلان بیکار نباشیم.
همچنین، مرتضی تیموری- رییس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در استان اصفهان کمتر از بخش دولتی نیست، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان یک شهرک آموزش وجود ندارد و این در حالی است که بیش از 30شهرک صنعتی در استان فعالیت می کنند.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103042/وجود-جمعیت-عظیم-تحصیلکرده-های-بیکار-در-نظام-آموزشی-کشور
بستن   چاپ