پیام سپاهان
استاد حوزه علمیه اصفهان:
تفکر و روحیه تبلیغی حجت الاسلام فیروزیان باید در کشور ترویج شود
پنجشنبه 20 تير 1398 - 16:38:20
پیام سپاهان - اصفهان - استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: حجت الاسلام فیروزیان نسبت به قضایای اجتماعی، دینی و تبلیغی روز بسیار حساس بود و ترویج تفکر و روحیه ایشان موجب نشر و گسترش تفکر شیعی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت الله هادی نجفی پیش از ظهر پنج شنبه در دومین سالگرد ارتحال چهره ماندگار تبلیغ، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیروزیان اظهار داشت: روحیه مرحوم حجت الاسلام فیروزیان ایستادن در یک جا و توقف در یک مکان نبود، چه بسیار فرصت‌هایی برای آن مرحوم فراهم بود که یک مسجد تراز اول شهر را برگزیند و به یکی از بهترین خطبای کشور تبدیل شود اما روحیه آن مرحوم تبلیغ به صورت مهاجرت بود.
وی افزود: آن مرحوم پس از کسب علم در حوزه، در راستای انجام وظیفه در اولین اقدام به نیشابور برای مقابله با حزب توده مهاجرت می‌کند؛ آن زمان، حزب توده قدرت جذب فوق‌العاده بالایی داشت و چه بسیار علما و آقازاده‌ها و اهل علم که جذب حزب توده شده بودند.
استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام فیروزیان برای اشاعه فرهنگ و مکتب حقه اسلام و مقابله با افکار باطل بسیار مهاجرت می‌کرد و در مناطق مختلف کشور از سیستان و زابل و کرمان و جنوب کشور تا بندرانزلی و مرزهای شمالی کشور فعالیت می‌نمود.
وی ادامه داد: آن مرحوم به دعوت آیت الله خادمی در اصفهان مستقر شد ولی همچنان در طول حیات خود در مناطق محروم مختلف کشور اقدام به تأسیس مسجد، خانه عالم، مدارس علمیه و انواع کمک‌های مختلف فرهنگی می‌پرداخت.
نجفی ابراز داشت: راه اندازی مدارس علمیه مختلف در سطح کشور توسط مرحوم فیروزیان باعث پرورش و تربیت افراد متعدد و مؤثر در عرصه انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه مرحوم فیروزیان از هم رزمان نواب صفوی بود و رفاقت و دوستی آنها بسیار نزدیک بود، گفت: آن مرحوم هم نسبت به قضایای اجتماعی روز خود بسیار بیدار بود و هم نسبت به قضایای دینی شرعی و تبلیغی بسیار حساس و فعالانه عمل می کرد.
استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه مرحوم فیروزیان در طول حیات 98 سالگی خود از هیچ فرصتی برای تبلیغ دین و ارائه خدمات و حتی نگارش خاطرات و کتاب‌های خود غفلت نمی‌کرد، ابراز داشت: اگر تفکر و روحیه مرحوم فیروزیان ترویج داده شود قطعاً مکتب تشیع بیش از گذشته نشر و تبلیغ می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103102/تفکر-و-روحیه-تبلیغی-حجت-الاسلام-فیروزیان-باید-در-کشور-ترویج-شود
بستن   چاپ