پیام سپاهان
هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اصفهان توقیف شد
شنبه 22 تیر 1398 - 1:17:01 PM
ایرنا

پیام سپاهان- جواد محمدی فشارکی افزود: بازرسان مبارزه با قاچاق کالا این مدیریت در بازرسی از یک واحد صنفی انبار تخلیه بار در اصفهان، هشت دستگاه پردازش اینترنتی (ارز دیجیتال) خارجی به گمان قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال کشف و برای انجام سیر مراحل قانونی توقیف کردند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید 72 مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان همچنین گفت: با تشدید بازرسی از اصناف و بازار در 2 هفته گذشته، 6 انبار قاچاق کالا به ارزش تقریبی چهار میلیارد و 947 میلیون ریال در استان کشف شد.

انبارهای یاد شده به دلیل احتکار و قاچاق شامپو آمریکایی، ادکلن، ژل و اسپری، انواع قرص مکمل (جنسینک_ لاغری) قاچاق، پودر لباسشویی و عینک طبی و آفتابی با تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش شش میلیارد و 947 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی گفت: در این بازرسی‌ها انباری با یکهزار و 708 عدد شامپو ساخت کشور آمریکا، به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال در اصفهان، به گمان قاچاق کشف شد و پرونده برای مراحل تکمیلی به تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار داشت: همچنین در بازرسی مشترک به عمل‌آمده توسط بازرسان این مدیریت به همراه پلیس آگاهی از یک واحد صنفی انبار تخلیه بار در اصفهان، یکهزار و 200 ادکلن خارجی، به ارزش 240 میلیون ریال کشف شد.
وی تصریح کرد: در این مدت یکهزار و 100 عدد انواع ژل و اسپری خارجی، به گمان قاچاق به ارزش 385 میلیون ریال از یک انبار تخلیه بار در اصفهان، کشف، گردآوری و توقیف شد.
محمدی فشارکی اضافه کرد: همچنین در بازرسی مشترک بازرسان این مدیریت با پلیس آگاهی اصفهان از یک واحد صنفی انبار در اطراف اصفهان 150 عدد انواع قرص و مکمل (جنسینگ - لاغری) خارجی، به ظن قاچاق، بدون هرگونه مجوز بهداشتی به ارزش 22 میلیون و 500 هزار ریال کشف، گردآوری و توقیف شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: در این مدت در بازرسی از یک واحد صنفی انبار در اطراف اصفهان یکهزار و 100 کیلوگرم پودر لباسشویی خارجی، به گمان قاچاق، به ارزش 600 میلیون ریال کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بازرسی مشترک بازرسان این مدیریت با پلیس آگاهی اصفهان از یک واحد صنفی در اصفهان 630 عینک طبی و آفتابی خارجی، به ارزش 200 میلیون ریال کشف و توقیف شد.
محمدی فشارکی اضافه کرد: 345 بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.
نزدیک 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103132/هشت-دستگاه-استخراج-ارز-دیجیتال-در-اصفهان-توقیف-شد
بستن   چاپ