پیام سپاهان
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:
اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک به دنیا معرفی می شود
شنبه 22 تير 1398 - 13:36:37
پیام سپاهان - رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آینده نزدیک اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک به دنیا معرفی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فریده روشن صبح امروز (شنبه) در جلسه مشترک دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اعضای کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان عنوان شهر خلاق صنایع دستی را دارد و با توجه به حضور 197 رسته صنایع دستی فعال به عنوان یکی از مهمترین شهرهای دنیا در این زمینه مطرح است.
وی افزود: در کنار آثار تاریخی جذاب اصفهان، صنایع دستی می‌تواند در ارتباطات میان اصفهان و شانگهای نقش زیادی داشته باشد، در کنار آن در کنفرانس بین المللی یونسکو درخواست دادیم اصفهان به عنوان رییس کمیته صنایع دستی شهرهای خلاق مطرح شود. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان یکی از جشنواره‌های دائمی و ثبت جهانی در یونسکو است، برپایی قسمتی از فیلم‌های شهرهای در مسیر جاده ابریشم یکی از برنامه‌های این جشنواره است، همچنین برنامه‌های جنبی جشنواره در سال جاری بیشتر متذکر نقش کودکان در جشنواره خواهد بود. 
این دغدغه را داریم مردم چین در مورد ایران چه اطلاعی دارند
همچنین در این نشست رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه ما می دانیم ایران و چین در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زمینه های مشترکی دارند که جاده ابریشم نیز بیانگر این امر است و روابط فرهنگی نیز هیچگاه سبب اختلاف میان این کشورها نشده است. 
کوروش محمدی افزود: بسیاری از دانشجویان و مردم عادی مطالعه خوبی در خصوص فرهنگ و تاریخ چین دارند، اما این دغدغه را داریم که مردم چین در مورد ایران و مردم ایران چه اطلاعی دارند و فکر می‌کنیم اطلاعات کاملی در خصوص ایران در اختیار مردم چین قرار داده نشده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان امروز تصمیم بزرگی را برای یک افق بلند با عنوان اصفهان 2020 گرفته و به دنبال دریچه ای هستیم که این گام را به صورت محکم برداریم و انتظار داریم با همه شهرها از جمله شانگهای ارتباط موثری پیدا کنیم و صمیمانه پذیرای هرگونه ارتباط در مسائل اجتماعی و زیست محیطی هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103134/اصفهان-به-عنوان-شهر-دوستدار-کودک-به-دنیا-معرفی-می-شود
بستن   چاپ