پیام سپاهان
نایب رئیس شورای شهر شانگهای:
امیدوارم روابط بین اصفهان و شانگهای افزایش یابد
شنبه 22 تير 1398 - 15:32:51
پیام سپاهان - نایب رئیس شورای شهر شانگهای گفت: شهر اصفهان شهری با سابقه تاریخی بوده و در ایران دارای رتبه گردشگری خوبی است و به عنوان نایب رئیس شورای شهر شانگهای امیدوارم روابط این دو شهر افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، شاو هایلین امروز (شنبه) در جلسه مشترک دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اعضای کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای در اصفهان، اظهار کرد: از دیدن این همه زیبایی بسیار خرسندم برخلاف تصورها برخورد در اصفهان برایم بسیار جالب و قابل احترام بود.
وی افزود: دو کشور ایران و چین سابقه تاریخی طولانی مدت دارند که تا به امروز ادامه داشته است و به نمایندگی از شورای شهر شانگ‌های امید دارم روابط دو کشور گسترش داشته باشد.
نایب رئیس شورای شهر شانگهای ادامه داد: تغییرات در چین بسیار سریع است و به هر ترتیب قصد داشتم از ایران بازدید کنم و هیچ اجباری در کار نبوده است. از دوهزار سال پیش که جاده ابریشم وجود داشته ارتباطات بین ایران و چین ایجاد شده و تا به امروز ادامه داشته است. دیروز در بازدیدی که از میدان نقش جهان داشتم کاشی های آب زیبایی دیدم که یادآور ظرف های چینی قدیمی است.
شاو هایلین تصریح کرد: ظروف چینی آبی و سفید جزو میراث فرهنگی چین است. یک فستیوال فیلم در ماه ششم میلادی در شانگهای برگزار شد که فیلم های بین المللی به نمایش گذاشته شد که فیلم "قصر شیرین" از ایران برنده جایزه بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی شد و این اتفاق موجب غرور بسیاری از ایرانی‌ها شد.
وی تاکید کرد: شهر اصفهان شهری با سابقه تاریخی بوده و در ایران دارای رتبه گردشگری خوبی است. به عنوان نایب رئیس شورای شهر شانگهای امیدوارم روابط این دو شهر بیشتر شود.
نایب رئیس شورای شهر شانگهای گفت: شهر شانگهای در منتهی الیه شرق چین واقع شده و 24 میلیون جمعیت دارد که جمعیت ساکن نیستند اگر از نظر مقام بررسی کنیم دارای مقام ویژه ای از نظر اقتصادی است و نقش بسزایی در اقتصاد کشور چین دارد. این شهر در کنار شهر سنگاپور و بندر هنگ کنگ جزو برترین شهرهایی هستند که از نظر ارتباطات بین المللی موثر واقع می‌شوند.
شاو هایلین تاکید کرد: به طور مثال در سال 2018 حدود 42 میلیون کانتینر اجناس گوناگون در بندر این شهر داد و ستد شد و برای 9 سال پیاپی مقام اول را از نظر گردشگری دارد. مترو شهر شانگهای چندین سال است که در چین اجرا شده با اینکه شانگهای پایتخت نیست، ولی حدود 76 کنسولگری در این شهر وجود دارد و در پی بیشتر کردن ارتباطات با کشورهای خارجی هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103142/امیدوارم-روابط-بین-اصفهان-و-شانگهای-افزایش-یابد
بستن   چاپ