پیام سپاهان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:
حجم نقدینگی کشور، یکهزار و 900 هزار میلیارد تومان است
شنبه 22 تير 1398 - 21:49:26
پیام سپاهان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، گفت: متاسفانه سرمایه های بخش خصوصی حجم نقدینگی زیادی را در کشور رقم زده است به طوری که هم اکنون حجم نقدینگی کل کشور یکهزار و 900 هزار میلیارد تومان است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، نعمت الله اکبری عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: از نخستین شاخص های مهم رشد اقتصادی؛ رشد سرمایه گذاری، بهره وری و اشتغال است. این شاخص ها نشان می دهد که اقتصاد یک کشور در شرایط نرمال است یا خیر.
وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی جز بیت المال هستند پس به گونه ای نباید رفتار شود تا با ضربه خوردن این مدیران، بیت المال آسیب ببیند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، با بیان اینکه یکی از ضعف ها، این است که از ظرفیت های موجود استفاده نمی‌شود، گفت: یکی از این ظرفیت ها، آیین نامه اجرایی تبصره 5 بودجه است. تبصر 5 و بند "و" آن در خصوص اوراق تسویه خزانه است که از اهمیت بالایی برخوردار است. اسناد خزانه 5 هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد و اوراق خزانه نوع دوم 66 میلیارد تومان ظرفیت اجرای قانونی دارد.
اکبری ادامه داد: در سال گذشته توانستیم از یکهزار و 300 میلیارد تومان این ظرفیت بهره ببریم که البته برای استان اصفهان این رقم، رقمِ زیادی نیست.
وی تصریح کرد: تبصره 12 بودجه نیز مهم است که به زودی در اختیار مدیران استان قرار می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، گفت: یکی از دستورالعمل های مهم، جذب بودجه های پژوهشی است که به دانشگاه ها ارسال خواهد شد و ظرف یک ماه آینده باید این بودجه پژوهشی تعیین تکلیف شود.
اکبری بر اجرای درست تبصره 19 بودجه تاکید کرد و گفت: نمی خواهیم اتفاقات ناگوار اصل 44 در تبصره 19 هم تکرار شود. متاسفانه سرمایه های بخش خصوصی حجم نقدینگی زیادی را در کشور رقم زده است به طوری که هم اکنون حجم نقدینگی کل کشور یکهزار و 900 هزار میلیارد تومان است.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103159/حجم-نقدینگی-کشور،-یکهزار-و-900-هزار-میلیارد-تومان-است
بستن   چاپ