پیام سپاهان
هوای اصفهان سالم است
یکشنبه 23 تیر 1398 - 11:20:53 AM
ایرنا

پیام سپاهان- افزایش گرد و غبار و ریزگردها سبب شده بود تا از ابتدای تیر ماه امسال تا امروز در مجموع اصفهانی‌ها 14 روز را با هوای ناسالم را سپری کنند؛ کارشناسان تاکنون 16 کانون خیزش ریزگرد را در استان اصفهان شناسایی کرده‌اند که عامل افزایش آلودگی هوای این خطه بوده است.

در حالی که همواره در سال‌های پیش در فصول سرد به سبب پدید وارونگی دما یا این ورژن هوای اصفهان با افزایش آلاینده‌ها روبرو بود امسال در نخستین ماه تابستان وضعیت کیفی هوای این خطه 14 روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و روز گذشته و امروز یکشنبه با میانگین 83 در وضعیت سالم قرار گرفت.

این وضعیت در سایر شهرستان‌های استان نیز سالم گزارش‌شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان به ایرنا گفت: وضعیت کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان امروز با میانگین 83 در وضعیت سالم ثبت‌شده است.

بابک صادقیان افزود: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوا در خیابان احمدآباد بر روی عدد 65، خیابان پروین 87، رودکی 85، خیابان استانداری بر روی عدد 95، بزرگراه خرازی 85 (AQI) سالم قرار دارد.

وی با بیان اینکه بر پایه پیش بینی و اعلام هواشناسی وزش باد سبب انتشار گرد و غبار و ریزگردها در هوا و در نتیجه کاهش کیفیت هوای اصفهان شده بود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ناسالم کیفیت هوا در چنین شرایطی لازم است شهروندان به توصیه‌های مرکز بهداشت استان توجه کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاری است که غلظت ترکیبات گوناگون آلاینده موجود در هوا همانند مونوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای نزدیک مجاز متفاوت با واحدهای گوناگون است تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/103172/هوای-اصفهان-سالم-است
بستن   چاپ