پیام سپاهان
رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان:
نبود مسیر برای نابینایان در پیاده‌روها نشانه توسعه نیافتگی است
يکشنبه 23 تير 1398 - 12:56:28
پیام سپاهان - رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای نابینایان در پیاده‌روهای اصفهان مسیر مشخصی نداریم و این یکی از شاخص های توسعه نیافتگی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، کوروش محمدی صبح امروز(یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: چند بار از این تریبون پیرامون قشر نیازمند جسمی و ایجاد یکسری تسهیلات برای معلولان تذکراتی داده ام، اما تا به حال مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته است. این در حالی است که گاهی آنچه قانون بوده و برای تسهیل معلولان در نظر گرفته شده است در محور برنامه ها و پروژه های پیمانکاران شهرداری فراموش می شود.
وی افزود: پروژه چهارباغ عباسی به عنوان یک نعمت برای مردم اصفهان است، اما معلولان برای استفاده از این محور محروم هستند چراکه دسترسی های پیاده راه چهارباغ بسیار محدود و اندک هستند و علی رغم تذکری که از ابتدای کار این محور دادیم، اما متاسفانه باز هم تسهیلات برای معلولان دیده نشده است.
رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: برای نابینایان در پیاده‌روهای اصفهان مسیر مشخصی نداریم و این یکی از شاخص های توسعه نیافتگی است که این موضوع می تواند در کنار خدمات ارزنده در یک قالب منفی خودنمایی کند.
محمدی تصریح کرد: از شهردار اصفهان که نشان دادند می توانند حامی اقشار نیازمند باشند می‌خواهم یک توجه جدی در ارتباط با مناسب سازی و تسهیل تردد معلولان در معابر شهری صادر و پیمانکاران و مدیران مناطق را در راستای ایجاد این دسترسی‌ها مکلف کنند.
وی تاکید کرد: امروز در چند نقطه شهری، معابر و پروژه هایی را در حال اجرا داریم، سوال این است که آیا برای این پروژه ها پیوستی برای معلولان در نظر گرفته شده است؟ اگر امروز ما به این قشر توجه نکنیم ظلم مضاعف به آنان کرده ایم در حالی که این افراد متحمل رنج دائمی در زندگی خود هستند.
رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: موضوع رایگان کردن هزینه حمل و نقل و مسافرت های درون شهری معلولان یک موضوع مهم و اساسی است، اگر به قوانین مراجعه شود در همه دنیا می بینید امکانات حمل و نقل برای این قشر رایگان تعریف شده است، این در حالی است که در شهر اصفهان هنوز تسهیل ورود به اتوبوس‌ها برای این افراد وجود ندارد. چرا این تسهیل گری صورت نمی گیرد؟ در مترو فاصله بین واگن و سکو برای معلولان آزار دهنده است، البته در برخی ایستگاه ها اصلاح شده و چند ایستگاه همچنان باقی است. باید در سیاست گذاری‌های خود برای رایگان کردن حمل و نقل شهری و خدمات رفاهی به این قشر تلاش کنیم و به صورت رایگان این خدمات ارائه شود.
محمدی خاطرنشان کرد: به مدیران مناطق شهری تذکر می دهم که امروز به غیر از چهار منطقه که رویکرد اجتماعی و فرهنگی را مدنظر قرار داده‌اند، در 11 منطقه رویکرد فرهنگی و اجتماعی ضعیف است و این مهم از گذشته باقی مانده است. این تذکر را به 11 مدیر منطقه به جد می دهم که رویکرد اجتماعی را در عملکرد و صرف اعتبارات مناطق در نظر بگیرند و این حساسیت نسبت به هزینه کرد در بخش فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.
مدیریت شهری زمینه حضور توام با آسایش شهروندان در مراکز تفریحی را فراهم کند
همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: با توجه به فصل تابستان و حضور چشمگیر شهروندان در پارک‌ها و مراکز تفریحی لازم است مدیریت شهری زمینه حضور توام با آرامش و آسایش شهروندان را در این مراکز فراهم آورند.
علیرضا نصر اصفهانی افزود: یکی از وظایف مشخص مدیریت در هر سازمانی ارزیابی و ارزشیابی از فعالیت مدیران و کارکنان است که این امور موجب بالندگی و پویایی سازمان می شود. امید به رشد و تعالی را در مجموعه ایجاد می کند و همگان به این باور خواهند رسید که خدمات و زحمات افراد در سیستم دیده می شود و چنانچه سعی و تلاش وافر داشته باشند هم از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی افزود: زمینه ارتقا آنها در مجموعه ای که مشغول فعالیت هستند فراهم می شود. در همین راستا لازم است شهرداری اصفهان نسبت به استقرار سیستم ارزیابی علمی به منظور بررسی مستمر عملکرد مدیران و کارکنان اقدام کند تا انتصابات و برکناری ها از یک استحکام و پشتوانه علمی برخوردار شود و برای هر اقدامی در این زمینه دلایل کافی وجود داشته باشد. 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به فصل تابستان و حضور چشمگیر شهروندان در پارک‌ها و مراکز تفریحی لازم است مدیریت شهری زمینه حضور توام با آرامش و آسایش شهروندان را در این مراکز فراهم و نیازهای آنها از قبیل آبسردکن، نظافت، سرویس‌های بهداشتی، جلوگیری از مزاحمت موتورسواران و تردد آنها در پارک‌ها، نور، اغذیه و کاستن از تکدی گری و ... را مورد توجه قرار دهند و شرایطی را ایجاد کنند تا شهروندان بتوانند بیشترین بهره را از این فضاهای عمومی که با هزینه های بسیاری سنگینی آماده شده است ببرند. باید انگیزه شهروندان برایی جدا شدن از آپارتمان ها و آمدن به سوی مراکز تفریحی افزایش یابد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103179/نبود-مسیر-برای-نابینایان-در-پیاده‌روها-نشانه-توسعه-نیافتگی-است
بستن   چاپ