پیام سپاهان
فرماندار اردستان خبر داد:
ایجاد 10 هزارهکتار گلخانه در شهرستان اردستان
يکشنبه 23 تير 1398 - 15:35:39
پیام سپاهان - اردستان- فرماندار اردستان گفت: جهاد کشاورزی استان اصفهان، ایجاد 10 هزار هکتار گلخانه در سال 98 را برای شهرستان اردستان پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمید رضا تأملی ظهر یکشنبه در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردستان در فرمانداری اظهار داشت: مطالبات شهرستان اردستان در بخش گلخانه‌ای زیاد است اما استان اصفهان طبق هدف گذاری ایجاد و ساخت 10 هزار هکتار گلخانه در سال 98 را برای این شهرستان پیش بینی کرده است.
وی افزود: برای تحقق این هدف گذاری لازم است که تمام بخش‌ها همچون منابع طبیعی، هواشناسی، منابع آب و فرمانداری با حمایت بانک کشاورزی در قالب کمیته‌ای موضوع پرداخت تسهیلات برای ساخت این مجموعه گلخانه‌ای را پیش بینی کنند.
موضوع اقتصادی کردن بخش کشاورزی پیگیری شود
فرماندار اردستان گفت: هدف از تشکیل کارگروه‌های کشاورزی این است که اقتصادی کردن بخش کشاورزی در شهرستان اردستان به شکل جدی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه حدود 150 میلیون متر مکعب آب در دشت‌های ممنوعه اردستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ابراز داشت: بیش از 50 درصد ظرفیت برق شهرستان را بخش کشاورزی مصرف می‌کند.
کشاورزی برای جوانان اردستانی جذابیت ندارد
تأملی افزود: با توجه به اینکه اردستان از گذشته تا کنون در بخش کشاورزی حرف‌هایی برای گفتن داشته اما در حال حاضر بخش کشاورزی یک بخش اقتصادی و جذاب برای جوانان اردستانی نیست.
وی ابراز داشت: بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های اشتغال کشاورزی اردستان توسط اتباع بیگانه اشغال شده است و ما نگران آتیه این حوزه اقتصادی در شهرستان اردستان هستیم.
فرماندار اردستان افزود: واقعیت این است که باید به سمت علوم جدید حرکت کنیم و به دنبال خلاقیت و نوآوری در بخش کشاورزی باشیم تا این قطب اقتصادی و اثرگذار را در شهرستان اردستان همچنان حفظ کرده و به دوران جدید نیز منتقل کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103189/ایجاد-10-هزارهکتار-گلخانه-در-شهرستان-اردستان
بستن   چاپ