پیام سپاهان
امشب انجام می شود؛
پرواز نخستین گروه زائران اصفهانی به سرزمین وحی
يکشنبه 23 تير 1398 - 15:58:54
پیام سپاهان - اصفهان- فرمانده پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از اعزام هفت هزار اصفهانی به حج تمتع در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین گروه زائران اصفهانی امشب به سمت سرزمین وحی پرواز می کنند.

سرهنگ ذبیح الله دلاور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی عملیات اعزام زائران استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری را برعهده دارد، اظهار داشت: پلیس با هماهنگی با مدیران کاروان و زائران آموزش‌های لازم را در این زمینه برای حجاج خانه خدا برگزار کرده و هشدارهای لازم را به آنها داده است.
وی افزود: امسال بالغ بر هفت هزار نفر در قالب 45 کاروان از استان اصفهان و 399 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری راهی سفر زیارتی حج تمتع خواهند شد.
فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی استان اصفهان با بیان اینکه از ماه‌های قبل آموزش‌ها و هشدارهای لازم به زائران داده شده است، ابراز داشت: با اقدام‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم سفر معنوی توام با آرامش برای زائران فراهم کنیم.
وی افزود: زائران باید دقت کنند که حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی، داروهای کدئین دار، روان گردان، متادون و حتی داروهای گیاهی ناشناخته ممنوع است و در این ارتباط سخت گیری هی زیادی توسط عربستان اعمال می شود.
سرهنگ دلاور با بیان اینکه در زمینه حمل مواد مخدر و داروهای کدئین دار هشدارهای لازم به زائران خانه خدا داده شده است، تصریح کرد: برابر قانون مواد مخدر حمل مواد مخدر به خارج از کشور در دفعه اول گذرنامه به مدت یک تا 5 سال توقیف خواهد شد و فرد طی این مدت ممنوع الخروج می‌شود؛ اگر برای بار دوم تکرار شود این توقیف مدت به 5 تا 15 سال خواهد رسید و زائران از سفر معنوی حج محروم خواهند شد.
وی افزود: از زائران درخواست داریم که از قبول چمدان و بار افراد غربیه خودداری کنند و به علت جاسازی مواد مخدر محلول حتی از پذیرش آب معدنی از افراد ناشناس ممانعت بپرهیزند.
فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی استان اصفهان با اشاره به اینکه زائران خانه خدا به علت ازدحام و شلوغی مراقب وسایل و مدارک شخصی باشند و وجه نقد را نزد خویش نگه دارند، اظهار داشت: در راستای افزایش رفاه حال زائران خانه خدا پلیس فرودگاه با همکاری کاروان‌ها 48 ساعت قبل از پرواز درراستای کنترل چمدان مسافران اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد تا با کمترین معطلی زائران راهی سرزمین وحی شوند.
وی تاکید کرد: در راستای آسایش زائران برای سفر حج در سال جاری، از مدت‌ها قبل پلیس فرودگاه، هماهنگی‌های لازم با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را انجام داده و نخستین گروه زائران خانه خدا امشب 23 تیرماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103193/پرواز-نخستین-گروه--زائران-اصفهانی-به-سرزمین-وحی
بستن   چاپ