پیام سپاهان
رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور:
خام فروشی، صنایع کشور را با مشکل مواجه کرده است
يکشنبه 23 تير 1398 - 20:17:52
پیام سپاهان - رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور خام فروشی را معضل کشور دانست و گفت: در شرایط عادی نیز خام فروشی، یک اشتباه نابخشودنی است و ابتدا باید نیاز صنایع کشور به مواد اولیه را تامین و سپس مازاد آن را صادر کرد، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، سیدمحمدمهدی طباطبایی مهریزی در بازدید از خط تولید و پروژه های در دست اجرا، ذوب آهن اصفهان را صنعتی بسیار مهم و حیاتی برای کشور توصیف و اظهار کرد: مسئولان و تلاشگران این شرکت به جز فعالیت صنعتی و تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشند تا بتوانند به شرایط اقتصادی کشور کمک کنند، بنابراین مشکلات آنها مانند کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و ... باید با مساعدت مسئولان ذیربط حل شود تا این شرکت بتواند با تمام ظرفیت کار کند.
وی با اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از ذوب آهن اصفهان، گفت: همانظور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید مشکلات را در درون و با استفاده از ظرفیت های خودمان حل کنیم.
طباطبایی، خام فروشی را معضل کشور دانست و افزود: در شرایط عادی هم خام فروشی، یک اشتباه نابخشودنی است و ابتدا باید نیاز صنایع کشور به مواد اولیه را تامین و مازاد آن را صادر کرد، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و حاصل آن مشکلات کنونی صنایع بزرگی مانند ذوب آهن است که نمی توانند با تمام ظرفیت تولید کنند.
وی، شرایط ذوب آهن اصفهان طی دو سال گذشته را خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: بررسی ها و بازخوردها نشان می دهد که مشکلات داخلی این شرکت برای تولید به حداقل رسیده و تنها مشکلات بیرونی مانند تامین مواد اولیه، مانع به کارگیری تمام ظرفیت این شرکت است.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدار گفت: این شرکت، در سال گذشته با دو کوره بلند موفق به تولید 2 میلیون و 410 هزار تن چدن شد و در سه ماهه نخست سال جاری نیز رکورد تولید و صادرات جدیدی در کارنامه خود ثبت کرد.
منصور یزدی زاده ابراز امیدواری کرد: مسئولان به رفع مشکلات ذوب آهن به ویژه تامین مواد اولیه توجه ویژه کنند تا این شرکت بتواند خدمات بیشتری به تولید ملی و اقتصاد کشور ارائه دهد. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103204/خام-فروشی،-صنایع-کشور-را-با-مشکل-مواجه-کرده-است
بستن   چاپ