پیام سپاهان
معاون ارزی بانک مرکزی خبر داد:
مذاکره با بانک «کونلون» چین در راستای آزادسازی حسابهای ایرانیان
سه شنبه 25 تير 1398 - 15:13:00
پیام سپاهان - اصفهان - معاون ارزی بانک مرکزی گفت: مذاکره با بانک «کونلون» چین در راستای آزادسازی حسابهای بانکی مسدود شده ایرانیان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا پناهی ظهر سه شنبه در جلسه رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان همراه با فعالان اقتصادی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با فعالان اقتصادی کشور داریم، اظهار داشت: تلاش ما این است که نظرات فعالان اقصادی در سیاست‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی اعمال شود.
وی با تاکید بر ضرورت روی آوردن به اقتصاد و صادرات غیرنفتی ابراز داشت: البته باید به این نکته نیز دقت کنیم که درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی باید توان تأمین ارز برای واردات کشور را نی داشته باشد.
معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به ایجاد دسترسی سیستمی برای سازمان امور مالیاتی توسط بانک مرکزی و دریافت مالیات از صادرکنندگان ابراز داشت: همچنین صادرکنندگان ریالی به کشورهای افغانستان و عراق در سامانه‌ای که در همین خصوص ایجاد شده اطلاعات خود را ثبت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: با توجه به اینکه حساب‌های بانکی ایرانیان در بانک «کونلون» چین مسدود شده است در حال مذاکره با مسئولان چینی در ارتباط با رفع مشکلات ایجاد شده هستیم و جلسات متعددی در این ارتباط برگزار شده است.
پناهی تاکید کرد: برخی مشکلات موجود در این مسیر رفع شده است و همچنان در حال پیگیری برای رفع کامل این مشکل هستیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103291/مذاکره-با-بانک-«کونلون»-چین-در--راستای-آزادسازی-حسابهای-ایرانیان
بستن   چاپ