پیام سپاهان
285 میلیارد ریال وام خسارت سیل در اصفهان پرداخت می‌شود
چهارشنبه 26 تیر 1398 - 7:38:55 AM
ایرنا

پیام سپاهان- محسن قوی بیان افزود: تا کنون و بعد از خسارت به هشت هزار و 262 واحد مسکونی ناشی از بارندگی فروردین امسال، حدود 660 متقاضی در مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بانکی در استان اصفهان هستند.
وی تصریح کرد: کمک بلاعوض برای اجاره منزل و اسکان به 36 خانوار که منازل مسکونی خود را بر اثر سیل بطور کامل از دست داده بودند، پرداخت شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: متقاضیان تسهیلات پس از انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل و بر حسب پیشرفت کار، می‌توانند از وام‌های بلاعوض برخوردار شوند.
وی بیان کرد: کار اجرایی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر، بوئین ومیاندشت و منطقه پشت کوه که جزو مناطق سردسیر استان هستند شروع شده و روند کار راضی کننده است.
قوی بیان ادامه داد: با همکاری خوب بانک‌های عامل، کار احداث واحدهای مسکونی سرعت بیشتری می یابد.

وی تصریح کرد: عملیات تعمیر 2 هزار و 800 واحد مسکونی در شهرستان پلدختر وضعیت خیلی خوبی دارد و تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.
قوی بیان خاطرنشان کرد: برای واحدهای احداثی هم که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشتند، زمین در شهرستان پلدختر پیش بینی شده و آماده سازی و در حال واگذاری به متقاضیان و معرفی به شهرداری برای تهیه پروانه ساختمانی است.
وی اضافه کرد: احداث و تعمیر واحدهای مسکونی چند روستا در شهرستان پلدختر به استان اصفهان واگذار شده که برای همه این واحدها که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشتند زمین تهیه شده و در حال آماده سازی و اجرای فونداسیون هستند.
بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و 262 واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.
از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و 776 واحد مسکونی در مناطق روستایی و 2 هزار و 486 واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
از این تعداد 2 هزار و 223 واحد تخریبی و 6 هزار و 223 واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
یکهزار و 667 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
401 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 65 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره وجاری شدن سیل بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت حدود 600 هزار نفر است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103326/285-میلیارد-ریال-وام-خسارت-سیل-در-اصفهان-پرداخت-می‌شود
بستن   چاپ