پیام سپاهان
نصب پمپ‌های غیرمجاز در منازل مسکونی، دلیل افت فشار آب
چهارشنبه 26 تیر 1398 - 8:10:21 AM
ایسنا
پیام سپاهان - سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پمپ‌های غیرمجازی که در منازل مسکونی نصب شده اند، موجب کاهش فشار آب در واحدهای مجاور می‌شوند و این امر نارضایتی سایر مشترکین را به همراه دارد.
  سید اکبر بنی طباء در رابطه با فشار پایین آب در برخی از مناطق اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان نباید افت شدید فشار آب وجود داشته باشد، چراکه شبکه توزیع آب هوشمند است و افت شدید فشار زمانی صورت می گیرد که پمپ غیرمجاز فعال شود و پمپ، آب داخل شبکه را کشیده و در نتیجه، نه تنها بر کیفیت آب اثر گذاشته، بلکه افت شدید فشار آب سایر مشترکین مجاور را به دنبال دارد.
وی افزود: قرار دادن پمپ، پس از نصب کنتور اداره آب توسط مالکین غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود چراکه این عمل به دلیل مکش آب موجود در شبکه، موجب برهم خوردن فشار آبی که برای هر واحد تعیین‌شده، می شود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه وجود مخزن استراتژیک و پمپ در منازل مسکونی به صورت مجاز ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت محدود تامین سامانه آبرسانی در استان اصفهان برای اینکه بهره مندی همه مشترکین در ساعات پیک مصرف آب فراهم شود، توصیه می شود مخزنی به ازای هر واحد 250 لیتر تعبیه و پس ‌از آن، پمپ استاندارد با قدرت پمپاژ مناسب نصب کنند تا تأمین فشار آب مورد نیاز حاصل شود.
وی به سیستم هوشمند شبکه توزیع اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب اصفهان سیستم هوشمندی را طراحی و استقرار کرده تا بتواند آب را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند و آب در تمام شهرستان‌های اصفهان به صورت یکسان و عادلانه توزیع شود.
بنی طباء با بیان اینکه هم اکنون توزیع آب آشامیدنی بین مردم 56 شهر استان بطور عادلانه انجام می شود، افزود: اکنون نظام آبرسانی به 56 شهر استان از طریق سامانه تله متری و مدیریت هوشمند فشار انجام می شود.
وی به سیستم تله متری در روند توزیع عادلانه پرداخت و ادامه داد: وجود زیرساخت تله متری باعث شده تا بطور دقیق سهم آب در هر ساعت میان شهرها و نقاط مختلف هر شهر در شبانه روز به صورت عادلانه توزیع و مدیریت شود.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اینکه زیرساخت تله متری در شهر اصفهان و سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ایجاد شده است، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای استان نیز سامانه تله متری وجود دارد، و از طریق سیستم تله متری، تله کنترل و پایش فشار، آب عادلانه میان مردم توزیع می شود.
وی تصریح کرد: اقدامات اساسی در شبکه آب استان انجام شده است تا امروز بتوانیم با حداقل فشار از شرایط بحران عبور کنیم.
بنی طبا خاطرنشان کرد: در سال 88 حدود 17 مترمکعب بر ثانیه آب ظرفیت طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بود، در حالیکه امروز این رقم به 13 مترمکعب رسیده است، اما با اقدامات صورت گرفته همچنان آب با فشار یکسان میان مردم توزیع می شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/103327/نصب-پمپ‌های-غیرمجاز-در-منازل-مسکونی،-دلیل-افت-فشار-آب
بستن   چاپ