پیام سپاهان
عابدی:
با شهرستان شدن 3 منطقهِ شرق اصفهان، تسهیلات رفاهی این مناطق تأمین می‌شود
چهارشنبه 26 تیر 1398 - 10:58:59 AM
ایسنا
پیام سپاهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که مردم شهرستان‌هایی مانند زرین‌شهر، داران، فلاورجان، تیران و کرون و... دارند مردم ورزنه، هرند، تودشک، کوهپایه و حسن‌آباد ندارند، ولی اگر شهرستان بشوند به امکاناتی متناسب با ساختارِ شهرستان مجهز می‌شوند.
حیدر علی عابدی در خصوص بررسی درخواست تبدیل شدن سه بخش شرق اصفهان به شهرستان در کمیسیون شوراهای مجلس، اظهار کرد: این درخواست بنده بود که چنین طرحی در کمیسیون شوراها بررسی شود. برای اینکه این موضوع بهتر تبیین شود یک مثال می‌زنم. فرض کنید اگر یک دختر و پسر در ورزنه بخواهند با یکدیگر ازدواج کنند، باید 120 کیلومتر به اصفهان بیایند تا در مرکز بهداشت آزمایش ازدواج دهند یا اگر یک راننده بخواهد در هرند آزمایش اعتیاد دهد باید برای انجام این آزمایش یا به نائین برود یا اصفهان!
وی افزود: حال اگر همین فاصله را در غرب اصفهان، 120 کیلومتر به جلو برویم در این فاصله چهار تا هشت بیمارستان وجود دارد. روز گذشته با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جلسه داشتم و این موضوع را با ایشان مطرح کردم که چرا در شرق اصفهان کلینیک تخصصی و تسهیلات درمانی ندارید؟ چرا در هرند و ورزنه مرکز مبارزه با سالک نداریم؟ جوابی که دادند این بود که "چون این منطقه بخش است طبق قانون نمی‌توانیم در آنجا شبکه بهداشت و درمان داشته باشیم". بنابراین در این منطقه مرکز قضایی هم نمی‌توان تأسیس کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین آن تسهیلاتی که مردم شهرستان‌هایی مانند زرین‌شهر، داران، فلاورجان، تیران و کرون و... دارند مردم ورزنه، هرند، تودشک، کوهپایه و حسن‌آباد ندارند، چون این نواحی مرکز شهرستان نیستند، ولی اگر شهرستان بشوند دارای فرمانداری و نماینده در مجلس می‌شوند و به امکاناتی متناسب با ساختار شهرستان مجهز می‌شوند.
عابدی ادامه داد: از طرف دیگر سال‌ها است که می‌خواهند ورزنه را شهرستان کنند، اما هرندی‌ها مخالفت می‌کنند. می‌خواهند هرند را شهرستان کنند، کوهپایه مخالفت می‌کند. بنابراین اختلاف بین مردم شرق اصفهان افتاده است و این اختلاف سبب شده است که این مناطق عقب نگه داشته شوند. در صورتی که مردم این مناطق باید ایثار کنند. مردم این نواحی باید هم دیگر را عزیز بدارند و فرقی برایشان نداشته باشد که کدام منطقه مرکز شهرستان شود.
وی تصریح کرد: به همین دلایل نامه‌ای به کمیسیون شوراهای مجلس نوشتم و پیشنهاد دادم چهار شهرستان در شرق اصفهان پیش‌بینی شود. قبلاً کار یکی از این شهرستان‌ها شده است به نام شهرستان صبا است که مرکزش ورزنه است. کوهپایه و هرند هم باید شهرستان شوند و دیگر شهرستان در جرقویه راه‌اندازی شود. با کار کارشناسی با تبدیل این مناطق به سه شهرستان مجزا موافقت کرده‌اند. ورزنه، کوهپایه و هرند مشترکا و دو جرقویه هم یک شهرستان شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر شورای شهر کوهپایه و هرند با یکدیگر توافق کنند می‌توانیم مصوبه مشترکی برای تشکیل سه شهرستان از دولت بگیریم. دو جرقویه یک شهرستان، کوهپایه و هرند هم با هم یک شهرستان و ورزنه هم یک شهرستان مجزا شود. دولت با این طرح موافق است. بنابراین مردم شرق اصفهان باید نسبت به یکدیگر گذشت و محبت داشته باشند.
عابدی افزود: اگر کوهپایه و هرند با یکدیگر توافق کنند هر زمانی که موضوع تبدیل ورزنه به شهرستان در هیئت دولت بررسی شود بحث شهرستان شدن کوهپایه و هرند هم هم‌زمان در هیئت دولت بررسی و تصویب می‌شود. با درس گرفتن از شهدا که چقدر با یکدیگر مهربان بودند باید مردم شرق دست به دست هم دهند و به دولت کمک کنند تا تسهیلات رفاهی در منطقه شرق اصفهان تأمین شود.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103335/با-شهرستان-شدن-3-منطقهِ-شرق-اصفهان،-تسهیلات-رفاهی-این-مناطق-تأمین-می‌شود
بستن   چاپ