پیام سپاهان
تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی در توسعه مناطق دارند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 13:03:50
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان از برگزاری همایش بزرگ تشکل های اجتماعی استان در 22 مرداد ماه خبر داد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و به واسطه حضور در بین مردم نقش مهمی در توسعه محله‌ای و رشد مناطق دارند.

سید محسن سجاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: آمار دقیقی به واسطه شناور بودن این تشکل‌های غیر دولتی قابل احصا نیست ولی تخمین زده می شود قریب یک هزار و 400 تشکل غیر دولتی و مردم نهاد در قالب سمن ها، خیریه ها و سایر تشکل های غیر دولتی در استان فعالیت دارند.
وی اظهارداشت: تشکل‌های غیر دولتی اقدامات داوطلبانه و خیریه ای بسیاری انجام می دهند که نمود آن در قالب حضور مالی، پشتیبانی و کمک های مادی نقدی و غیر نقدی در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله مشهود است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان به نقش تشکل های مردمی اصفهان در سیل اخیر و کمک های داوطلبانه و خیریه ای و تخصصی تشکل‌های غیر دولتی اصفهان به مردم سیل‌زده استان های لرستان، خوزستان و سایر استان های سیل زده دیگر، گفت: امروز در مراسمی از تعدادی از این تشکل های مردمی تجلیل شد.
وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند، هستند، ادامه داد: این تشکل ها به واسطه اینکه در لایه های مردمی حضور دارند نقش مهمی در توسعه محله ای و رشد مناطق دارند.
سجاد ادامه داد: امسال با بهره گیری از ظرفیت این تشکل ها راه اندازی چهار دفتر تسهیل گری که نقش تسهیل کردن مشکلات مردم در مناطق حاشیه نشین شهر و مسوولان را دارند در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری اصفهان قرار گرفت که تا کنون سه دفتر آن راه اندازی و یک دفتر نیز در حال راه اندازی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران به دو رکن اسلامیت و جمهوریت است که قرآن و عترت و احکام برگرفته از این دو منبع نمود رکن اسلامیت نظام ماست.
وی ادامه داد: جمهوریت نظام نیز به حضور مردم در عرصه های مختلف و مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سرنوشت و اداره کشور همواره نقش داشته اند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان به نقش تشکل های دینی در قوام رکن جمهوریت نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید که در اصل افتخار نظام اسلامی است حساسیت و اهمیت بر تشکیل سازمان های مردم نهاد است.
وی همچنین در جلسه تشکل های اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دستگاه هایی چون استانداری و فرمانداری ها، سازمان ورزش و جوانان استان، نیروی انتظامی، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه ای به تشکل های غیر دولتی مجوز ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: این همایش با هدف معرفی توانمندیها و ظرفیت های تشکل های اجتماعی، تجلیل از تشکل های فعال و معرفی سازمان های مردم نهاد با حضور یکی از شخصیت های کشوری در اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تمامی مراحل تصمیم گیری و اجرای این برنامه با حضور تشکل های مردم نهاد برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، افزود: اکنون جلسات تصمیم گیری آن توسط تشکل ها در حال انجام است و اطلاع رسانی دقیق تر در آینده انجام خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا جلساتی با شهرداری های این حوزه ها برگزار شد و ضرورت اجرای این طرح تبیین و مقدمات آن فراهم شده است.
یکهزار و 400 تشکل مردم نهاد در استان اصفهان فعالیت دارند.
6026/‏/7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103348/تشکل‌های-مردم-نهاد-نقش-مهمی-در-توسعه-مناطق-دارند
بستن   چاپ