پیام سپاهان
فریدن در تلاطم بهت و عزا
چهارشنبه 26 تير 1398 - 15:11:02
پیام سپاهان - اصفهان- آیین تشییع پیکر جانباختگان حادثه رانندگی محور بویین میاندشت- خوانسار روز چهارشنبه با حضور اقشار مردم و مسوولان در فریدن برگزار شد.

خبر کوتاه بود، اما از شب گذشته تا کنون یلدایی سرد و تاریک بر شانه تابستان فریدن سنگینی می کند، کوچه پس کوچه ها عزاخانه شده و به دنبال هجرت ناباورانه شماری از بانوان و کودکان به مدت سه روز در این خطه عزای عمومی اعلام شده است.
جمعیت عظیم مردم غیور و مهرپرور فریدن به همراه شماری از مسوولان، امروز پیکر جانباختگان را در بر گرفتند و تا دیار باقی بدرقه کردند.

مسیر میدان شهرداری تا گلزار شهدای شهر داران، مملو از مردمی بود که برای همدردی با مصیبت دیدگان آمده بودند.
تابوت مادران، دختران و کودکان هجرت کرده همچون نگین های نجابت و معصومیت بر دوش زنان و مردان فریدن به حرکت در آمد و این صدای ضجه ها و ناله ها بود که کبوترهای اندوه و ماتم را در آسمان غبار اندود فریدن به پرواز در آورد.

در جوار قامت های خمیده صاحبان عزا، این آغوش پر مهر مردم بود که ثانیه های تلخ وداع را به جلو می راند وگرنه زمان هر لحظه زیر بار این درد جانکاه می ایستاد.

چشمه جوشان اشک ها و لرزه افتاده بر شانه ها، در هوای غربت زده فریدن، یکی از تلخ ترین روزها را رقم زد، گویی این صدای زمین بود که از درد حفره های ابدیت به خود می پیچید، حفره هایی که آرامگه پرگشودگان جاده های پر حادثه شد.
آن زمان که تابوت ها یکی پس از دیگری در شیارهای ابدیت آرام می گرفت، این شبنم گل آلود غم بود که بر سر و روی صاحبان عزا می نشست.
فریدن کبود شد، کمر خم کرد، در خود پیچید اما چه زیبا سنگ صبور بود، سنگ صبور ماند.

در میان این فصل خزان زده داغ، فریدن اما تنها نبود، ارسال انبوه پیام های تسلیت از سوی مسوولان ملی، استانی و منطقه ای همچنین حضور سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در کنار مردم و مسوولان بومی تحمل فراق مهاجران را قدری آسانتر کرد.

در شب گذشته نیز حرکت خودجوش مردم برای کمک به آماده سازی قبور درگذشتگان، صحنه ای شگفت انگیز از غیرت و مهر خلق کرده بود.
امام جمعه شهر داران در حاشیه مراسم خاکسپاری پیکرهای جانباختگان اظهار داشت: خداوند همواره بندگان خود را به روش های مختلف می آزماید و مرگ سخت ترین امتحان الهی است.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه ثمره صبر در برابر مصیبت، آرامش برای بازماندگان و روح درگذشتگان است، افزود: در رابطه با این حادثه غم انگیز صبوری به معنای پرهیز از قضاوت بیهوده در راستای بررسی دقیق این حادثه به دور از هر گونه حاشیه های اضافی است.

فرماندار فریدن به دنبال در گذشت شماری از شهروندان دارانی در سانحه دلخراش رانندگی در محور بویین میاندشت به خوانسار، سه روز عزای عمومی در منطقه اعلام کرد.
بر اساس تازه ترین گزارش ها، روز دوشنبه حادثه سقوط یک دستگاه مینی بوس در مسیر بویین میاندشت به خوانسار، 14 کشته و هفت مصدوم برجا گذاشت که همه آنها از اهالی فریدن بودند.
به گزارش ایرنا، آیین خاکسپاری 13 جان باخته این حادثه پیش از ظهر چهارشنبه با حضور پرشور مردم و مسوولان برگزار شد. پیکر یکی از جانباختگان اکنون در بیمارستان 9 دی خمینی شهر اصفهان است.
عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در محل پیچ جاده علت این حادثه توسط کارشناسان اعلام شد.
فریدن با جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/‏6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103355/فریدن-در-تلاطم-بهت-و-عزا
بستن   چاپ