پیام سپاهان
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان:
رسیدن به سکوی المپیک 2024 پاریس دور نیست
جمعه 28 تير 1398 - 16:13:28
پیام سپاهان - سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت: در نظر داریم سال آینده در بزرگسالان آسیا به مدال برسیم.
مریم امراله در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی در اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد ورزشکاران نسبت به سال گذشته که اولین دوره بود، دو برابر شده است و این نشان دهنده این است که در وزنه برداری در حال رشد هستیم.
وی با بیان اینکه خانواده وزنه برداری بانوان در حال گسترده شدن است، تصریح کرد: البته این افزایش بدان معنا نیست که همه خوب و در حد بالا هستند، هر چه به مراحل پایانی برسیم کیفیت ورزشکاران بهتر می شود.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان تاکید کرد: در طول مسابقات سطح تکنیکی و فنی بازیکنان را بررسی خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم از بین آنها نفراتی را به تیم ملی اضافه کنیم. چیزی که مشهود است این است که سطح بازیکنان ملی با بقیه زیاد است و این نشان دهنده این است که در تیم ملی موفق کار کرده ایم و اردوهای ملی برای آن ها کارساز بوده است.
امراله افزود: اگر بتوانیم بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشیم بهتر است. امیدوارم یک تیم بزرگتر را برای آینده برون مرزی بعد از این مسابقات در اختیار داشته باشیم .
وی با بیان اینکه این مسابقات در 10رده سنی بزرگسالان و جوانان برگزار می شود، گفت: اردوی تیم ملی برای مسابقات بزرگسالان آسیا از هفته آینده برگزار می شود و بعد از آن مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا را در کره شمالی در پیش داریم و ترجیح می دهیم نفرات بیشتری را به ویژه جوانان در طول اردوهای بعدی به مرور به اردو دعوت کنیم.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ادامه داد: حتی از نفرات ذخیره نیز استفاده می کنیم تا بتوانند تمرینات تیم ملی را ببینند و سطح تکنیک خود را بالا ببرند و ما نیز بتوانیم روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.
امراله با بیان اینکه در استان ها خوشبختانه سرمایه گذاری خوبی شده است، اظهار کرد: برخی استانها تیم های کاملی در جوانان و بزرگسالان اعزام کردند. برای افزایش دانش مربیان چند کارگاه تا کنون برگزار شده و قرار است در طول اردوها نیز مربیان استانها را دعوت کنیم تا با علم روز تمرین آشنا شوند.
وی در خصوص برخورد دیگر کشورها با وزنه برداری دختران ایران، گفت: برخوردهای بسیار مهیج و خوبی داشتند. از بودن ایران خوشحال بودند. در مسابقات چین که بودیم اعتقاد داشتند چون تیم وزنه برداری مردان ایران قوی است، دختران ایران در حال حاضر قوی نیستند، اما قطعا در آینده نزدیک دختران ایرانی در حد و اندازه های مدعیان در مسابقات حاضر خواهند شد و آنچه برای من جالب بود این بود که همگی اعتقاد داشتند تکنیک دختران ایرانی خوب است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان درخصوص برنامه آینده تیم گفت: در نظر داریم زودتر از آنچه که می توان پیش بینی کرد، بازیکنان را به سکو نزدیک کنیم و سال آینده در بزرگسالان آسیا به مدال برسیم و در المپیک 2024 پاریس سکو در اختیار داشته باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104359/رسیدن-به-سکوی-المپیک-2024-پاریس-دور-نیست
بستن   چاپ