پیام سپاهان
سلیمی:
آمریکا با ادعای سرنگونی پهپاد ایران، به دنبال اقناعِ جامعه جهانی است
شنبه 29 تير 1398 - 13:10:00
پیام سپاهان -
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با طرح ادعای سرنگونی پهپاد ایران، هدف تبلیغاتی دارد و قصد همپوشانی سرنگونی پهپاد خودش را دارد تا اقناع جهانی کسب کند.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص ادعای دونالد ترامپ مبنی بر سرنگونی پهپاد ایران در خلیج فارس، اظهار کرد: آمریکا در مورد سرنگونی پهپاد خودش توسط سپاه پاسداران احساس شکست در جامعه بین‌المللی داشت و در صدد مقابله به مثل برآمد که دیدیم چیزی جز شعار نبود.
وی افزود: هم‌اکنون هم با دعای سرنگونی پهپاد ایرانی در صدد است که جامعه بین‌المللی را راضی کند که ما هم مقابله به مثل کردیم، اما هیچ توجیه قانع کننده‌ای در خصوص سرنگونی پهپاد ایران ندارد و شواهد و مستندات خود را ارائه نمی‌دهد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ایران پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را ساقط کرد، خودِ آمریکا اعلام کرد که این پهپاد توسط ایران سرنگون شده است و لاشه‌های پهپاد را نظامیان ایران از آب گرفتند و به نمایش گذاشتند، اما آمریکا هیچ‌گونه مدرکی ارائه نمی‌دهد. البته اگر آمریکایی‌ها فیلمی هم از سرنگونی پهپاد نشان دهند احتمال دارد پهپاد خودشان را به اشتباه زده باشند.
سلیمی خاطرنشان کرد: بنابراین آمریکا با طرح چنین ادعایی، هدف تبلیغاتی دارد و قصد همپوشانی سرنگونی پهپاد خودش را دارد تا اقناع جهانی کسب کند. پهپادهای ایران به طور مرتب ناوهای آمریکایی را رصد می‌کنند که نشان از قدرت بالای ایران دارد.
وی در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، یادآور شد: ایران به خوبی به آمریکا و غرب فهمانده است که اگر کشتی‌های ایرانی نتوانند در آب‌های بین‌المللی تردد آزاد داشته باشند کشتی‌های شما هم نمی‌توانند با امنیت کامل از تنگه هرمز عبور کنند.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104398/آمریکا-با-ادعای-سرنگونی-پهپاد-ایران،-به-دنبال-اقناعِ-جامعه-جهانی-است
بستن   چاپ