پیام سپاهان
رئیس کانون وکلای اصفهان:
مشکلات مالی و قضایی بسیاری با بیمه وکالت رفع می شود
شنبه 29 تير 1398 - 15:59:12
پیام سپاهان - رئیس کانون وکلای اصفهان گفت: اگر فرهنگ بیمه وکالت در جامعه ایجاد شود، افراد جامعه و وکلایی که با انگیزه وارد این حرفه شده‌اند منتفع می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، لیلا رئیسی امروز (شنبه) در جلسه معرفی بیمه وکالت اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث جامعه جهانی دسترسی به عدالت و بهداشت قضایی است و راه تحقق این هدف، در جوامع بشری، فراهم کردن زمینه‌های برخورداری، دسترسی به خدمات قضایی باکیفیت است، در این راستا، دسترسی به دادگاه‌های قضایی مستقل یک پایه اساسی و همچنین بحث دسترسی به خدمات مشاوره و وکالت نیز یک پایه دیگر است.
رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان ادامه داد: برای اینکه آحاد مختلف جامعه انگیزه لازم برای استفاده از خدمات مشاوره، وکالتی و خدمات قضایی داشته باشند، در ابتدا باید فرهنگسازی لازم برای شهروندان انجام و زمینه‌های فکری، فرهنگی و بحث آشنایی با سیستم‌های مربوط در جامعه محقق شود تا مردم با انگیزه و شناخت بیشتر، آنچه که در حوزه بحث خدمات وکالتی و سیستم قضایی عادلانه موجود است را مورد استفاده قرار دهند، معتقدیم باید آموزش‌های جمعی با تشکیل نشست‌های آگاهی بخش انجام شود.
رئیسی افزود: در کنار بحث فرهنگ‌سازی، نیاز است تا از تحمیل هزینه‌های بالا به جامعه و دستگاه قضایی جلوگیری شود، به علاوه جامعه کنونی به دلیل حواشی و شایعات موجود، به مشاوران و وکلای قضایی اعتماد کافی ندارند و این باعث شده تا از جامعه وکلا دوری کنند و به دلالان خدمات وکالتی و مشاوره‌ای روی آورند، به همین دلیل در راستای رفع تمام این مسائل سعی می‌کنیم نتایج برخورداری از خدمات ویژه بیمه وکالت را توجیه کنیم.
وی گفت: مردم باید بدانند، علاوه بر بهداشت پزشکی و نیاز به اطلاع و ارتباط با حوزه پزشکی، لازم است تا ارتباط کافی را با وکلا و دستگاه قضا نیز داشته باشند که کانون وکلا وظیفه فراهم کردن زمینه دسترسی به خدمات آسان دستگاه قضا و کانون را بر عهده دارد.
رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه بیمه وکالت دارای دو پایه مردم و وکلا است، توضیح داد: مردم باید از خدمات وکالتی برخوردار باشند تا دچار آسیب‌های قضایی و اجتماعی نشوند، این امری است که در جوامع توسعه‌یافته شاهدش هستیم و وکیل خانوادگی از بدو تولد همراه هر شخص است.
رئیسی گفت: علیرغم اینکه در جامعه، باورهایی خلاف واقع وجود دارد، جمع کثیری از وکلای جوان و حتی وکلای با سابقه بیکار هستند و اگر بتوانیم فرهنگ بیمه وکالت را در جامعه ایجاد کنیم، افراد جامعه و وکلایی که با انگیزه وارد این حرفه شده‌اند نفع می‌برند.
وی افزود: در کشور برای اولین بار این بیمه مطرح می‌شود، اما در کشورهای پیشرفته این مسئله جدید نیست، این در حالی است که شاخص توسعه در کشورها، بهداشت قضایی کشور است و با ایجاد و گسترش این بیمه در سطح جامعه می‌توان به بهداشت قضایی کشور با گسترش بحث پیشگیری کمک کرد.
رئیسی گفت: تبیین بیمه وکالت و افزایش اطلاعات مردم به این بیمه، خدمت بزرگی به شهروندان و افراد جامعه خواهد بود، چرا که مردم به این حق قضایی خود شناخت ندارند و با ایجاد این بیمه و اطلاع رسانی به مردم، مشکلات مالی و قضایی بسیاری در سطح جامعه رفع خواهد شد. 
رئیس کانون وکلای اصفهان افزود: با کمک بیمه کوثر، بعد از مطالعات گسترده کانون وکلا، زمینه ایجاد این بیمه مهیا شده و بعد از بررسی‌های همه جانبه، یک تفاهم‌نامه میان کانون وکلا به‌نفع تحقق بهداشت قضایی و پیشگیری از جرایم منعقد خواهد شد.
وی تاکید کرد: هزینه‌های بالای وکالت، سو تعبیری است که در جامعه جا افتاده و افرادی در شهر حق الوکاله‌های بالایی دریافت می‌کنند، اما این سابقه برای تمام وکلا، حتی وکلای منصف هم در نظر گرفته می‌شود و به همین جهت کانون وکلا به ایجاد این بیمه راغب است تا ضمن احقاق حقوق شهروندی و برخورداری از مشاور و وکیل، این دید اصلاح شود.
رئیسی گفت: تجربه خوب جهانی این بیمه، باعث شده تا واضح شود که به وجود آمدن این بیمه، بر اساس حکم عقل است و یکی از آثار این بیمه، حرکت به سمت تخصصی شدن وکالت و پیشگیری از سوءاستفاده‌های چون تظاهر به وکالت است.
رئیس کانون وکلای اصفهان افزود: بیمه وکالت، یکی از راه‌های کمک به افراد جامعه در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی است که این امر از بدیهیات حقوق شهروندی به ویژه در حوزه حقوق قضایی، به شمار می‌رود. بحث آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان، توسط بیمه وکالت محقق خواهدشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104409/مشکلات-مالی-و-قضایی-بسیاری-با-بیمه-وکالت-رفع-می-شود
بستن   چاپ