پیام سپاهان
معین:
وزیر نیرو تا مشکلات آب آشامیدنی اصفهان حاد نشده اقدامی کند
يکشنبه 30 تير 1398 - 09:29:32
پیام سپاهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از وزیر نیرو می خواهیم تا مشکلات اصفهان حاد نشده است اقدام مقتضی در خصوص تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان انجام دهد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه یک ماه از تابستان را با مشکلات کمتر سپری کردیم، اما هنوز موضوعی که به عنوان مشکل باقی مانده تامین آب آشامیدنی شهر اصفهان است.
وی افزود: به دور از آنکه بخواهیم در خصوص کیفیت آب صحبت کنیم باید گفت سامانه قدیمی در شهر از طریق سد چم آسمان حجم آب مورد نیاز را نمی تواند به طور کامل تامین کند و این مشکل باعث قطعی و افت فشار آب در سطح شهر می شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: چهار میلیون نفر از آب سد چم آسمان بهره مند می شوند که چهار متر مکعب برثانیه کمبود آب برای شرب در سطح شهر دارد. هفته گذشته اعضای شورای شهر از سامانه دوم تامین آب آشامیدنی شهر که سامانه مورد تاکید پدافند غیر عامل کشور است بازدید کردند. متاسفانه پس از 15 سال هنوز ردیف ملی و اجرایی برای انجام این طرح وجود نداشت، اما امسال قرار بوده با مشکلات موجود از تبصره 19 بخش خصوصی استفاده شود که تاکنون تشریفات آن انجام نشده است.
معین تصریح کرد: از وزیر نیرو خواستاریم تا مشکلات اصفهان حاد نشده است اقدامی مقتضی در خصوص تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان انجام دهد. مردمی که حق بسیار نسبت به انقلاب و نظام دارند و باید آب آشامیدنی آنها وضعیت پایداری داشته باشد.
وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته شاهد معضل ریزگردها در شهر اصفهان بوده ایم و پس از جریان آب در زاینده رود مقدار ناچیزی از تالاب آبگیری شود و اگر این جریان ادامه داشته باشد می تواند تاثیر مثبتی در خصوص ریزگردها بگذارد. طرح‌هایی در خصوص ریزگردهای شرق اصفهان اجرایی شده که امیدواریم این موضوع در شرق اصفهان و حلقه‌های پیرامونی شهر اصفهان حل شود. شورای شهر همیشه آمادگی همکاری، کمک و تلاش در هر شرایطی برای اینکه هوای اصفهان مناسب و پایدار شود را داشته است. 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای شهر اصفهان در هفته گذشته به صورت کارشناسی از پروژه های عمرانی بزرگ در شهر بازدید کردند که مبنایی برای بودجه سال آینده و اشرافیت بهتر برای تصمیم گیری انجام شد و بازدیدهای دوره ای نیز از پروژه ها ادامه خواهد داشت.
معین خاطرنشان کرد: در هفته گذشته سامانه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اصفهان که اولین پایگاه اطلاع رسانی مصوبات شورا در کشور است در پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور وارد شد. این پایگاه به مردم این امکان را می دهد در خصوص مصوبات به صورت جز به جز به جست و جو بپردازند و نسبت به مشکلات خود و قوانین آگاهی پیدا کنند. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104429/وزیر-نیرو-تا-مشکلات-آب-آشامیدنی-اصفهان-حاد-نشده-اقدامی-کند
بستن   چاپ