پیام سپاهان
یک عضو شورای شهر اصفهان:
مدیریت پشت درهای بسته موجب کم اطلاعی مدیر می‌شود
يکشنبه 30 تير 1398 - 12:33:23
پیام سپاهان - یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت پشت درهای بسته از هیچ کدام از وظایف درون سازمانی اطلاعات دقیقی نخواهد داشت و دوری مدیر از زیردستان موجب کم اطلاعی خواهد بود و این آفتی بزرگ برای مدیریت است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، پورمحمد شریعتی نیا امروز(یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: برنامه ریزی از ارکان اساسی مدیریت است و غفلت از آن از آفت های جبران ناپذیر است، مدیریت‌ها به دلیل تراکم کاری معمولا در معرض این خطر هستند. مشکلات ناخواسته نیز سبب می شود مدیران به کارهای روزمره اداری مشغول شوند و برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت غفلت نکنند.
وی افزود: مدیریت ها نیازمند تکیه بر نیروهای قوی، متعهد، معتقد و متخصص است. راحت طلبان هرگز مشاوران خوبی نبوده‌اند و نیستند. یکی از ابزارهایی اصلی مدیریت سعه صدر است و نداشتن این خصیصه اخلاقی، آفت است که مدیریت را تهدید می کند. مدیر باید گرایش های نفسانی را فدای اهداف سازمانی نکند. نداشتن سعه صدر موجب می شود که نیروهای متخصص که از لحاظ فکری و سلیقه های شخصی با مدیر اختلاف دارند با او همکاری نکنند و پس زده شوند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مردم از هر قشر و طبقه و مذهبی که باشند نیاز به فرمانروا دارند تا در سایه حکومت به کار خود مشغول باشند. بدون مسئول گذاشتن واحدهای سازمانی از ضعف ها و آفت های مدیریت است. مدیر نباید هیچ یک از معاونت ها، اداره ها، واحدها و دیگر بخش های سازمان را بدون مسئول بگذارد. مدیریتی علمی است که آمیخته با تجربه است. یادگیری علوم مختلف برای احراز پست‌ها لازم بوده، اما تجربه نیز شرطی مهم در این مورد است. 
شریعتی نیا تصریح کرد: مشورت کردن با دیگران، شریک شدن در عقل و تجربه آنها است. غفلت از مشورت موجب پناه بردن به استبداد می شود و برای اینکه هر تصمیمی ضعف های کمتری داشته باشد مدیر باید از نظرات و مشورت های دیگران هم استفاده کند. 
وی تاکید کرد: هر سازمانی از اجزایی تشکیل شده است که نیازمند هماهنگی است. مدیریت پشت درهای بسته از هیچ کدام از وظایف، اطلاعات دقیقی نخواهد داشت و دوری مدیر از زیردستان موجب کم اطلاعی خواهد بود و این آفتی بزرگ برای مدیریت است. تکبر خطری است که همه را تهدید می کند. اما مدیران بیش از همه در معرض این تهدید هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از تشویق و تنبیه غفلت از اندیشه های بزرگ مردان کوچک و گمنام و خصایص منفی دیگری که به مدیریت‌های ما آسیب می زند از آفت هایی است که مدیران باید با دقت و تفکر و تعقل و تدبیر از آنها بپرهیزند وگرنه همین آش است و همین کاسه!
توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اقتصاد کشور حیاتی است
همچنین، فریده روشن - رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی مهارت آموزی در راستای نیل به ماموریت توانمندسازی و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار و با هدف کلی گسترش گفتمان مهارت افزایی، فرهنگ سازی، ظرفیت سازی و معرفی قابلیت های حوزه فنی و حرفه ای، هفته منتهی به شش مرداد ماه را به عنوان هفته مهارت نام گذاری کرده است. 
وی افزود: ضرورت این نام گذاری را می توان در جامعه جوان امروز و جویای کار که دارای انواع مدارک دانشگاهی است و لزوم فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ کار و مهارت آموزی است ملاحظه کرد. آموزش‌های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری، نشات کرفته از خصیصه های بازار کار و به دلیل ایجاد مهارت در افراد کوشای دانش می تواند با پرورش نیروی انسانی ماهر به مثابه یک سرمایه خلاق و کارآفرین از تلاطم بازار شغلی بکاهد. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران به ویژه شتاب دهی به فرآیند تولید حیاتی است، چرا که سرمایه گذاری های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلا استفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.
روشن تصریح کرد: خوشبختانه امروز شهرداری اصفهان پیرو تاکیدات شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای طرح بهبود اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار اصفهان گام های موثری برداشته است، همچنان که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز با تاکید بر واگذاری آموزش های مراکز فرهنگی به بخش خصوصی و موسسات معتبر، سعی بر افزایش بهره وری و مهارت آموزی دارد. 
وی تاکید کرد: با این حال آموزشگاه های مجاز فنی و حرفه ای با شهرداری دچار مشکلاتی هستند که حل این مشکلات باید به شکل قانونی باشد تا با بهبود اکوسیستم کسب و کار و توسعه کارآفرینی متناسب باشد. بنابراین در سالی که رونق تولید نامیده شده و کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است شایسته است شهرداری با حل مشکلاتی که در صورت تداوم می تواند منجر به تعطیلی آموزشگاه های بخش خصوصی شود منجر به رونق کسب و کار شود.
کد خبرنگار: 13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104442/مدیریت-پشت-درهای-بسته-موجب-کم-اطلاعی-مدیر-می‌شود
بستن   چاپ