پیام سپاهان
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
کشور، فرایند کمبود دانش‌آموز را در پیش دارد
يکشنبه 30 تير 1398 - 13:13:10
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس غیردولتی به کمک مدارس دولتی و با نگاهی کلی تر به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، محمد اعتدادی صبح امروز(یکشنبه) در گردهمایی کارشناسان مشارکت‌های مردمی و روسای شورای هماهنگی مدارس و مراکز غیر دولتی استان اصفهان، اظهار کرد: فرهنگ کشور ما با بخش غیر دولتی منافاتی ندارد بلکه با مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان و کشور همخوانی‌های لازم را دارد.
وی ادامه داد: اتفاقاتی در سطح استان رخ داده است که از رسیدن مدارس غیر دولتی به اهدافشان جلوگیری می‌کند، برای مثال از سال 1390 به بعد مدارس غیر دولتی با کمبود دانش‌آموز مواجه شدند و در واقع کل کشور فرایند کمبود دانش آموز را در پیش دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به علت کمبود دانش آموز در سطح کشور تصریح کرد: دلیل این امر در چند بخش خلاصه می‌شود، بخش اول مربوط به عملکردها در حوزه مدارس غیر دولتی است که باعث می شود دانش آموزان در این مدارس حضور کمرنگ تری داشته باشند و اما بخش دوم مرتبط با تعهداتی است که دولت در انجام دادن آنها موظف به کار است.
اعتدادی افزود: همچنان که مدارس غیر دولتی با کمبود دانش‌آموز مواجه هستند و از آنها انتظار می‌رود تا پوشش دهنده برنامه ششم توسعه باشند باید به این امر اشاره کرد که همه زیرساخت‌ها فراهم نشده و در نتیجه انتظارات از آنان برآورده نشده است، با همه این مشکلات باید گفت جایگاه اصفهان نسبت به میانگین کشوری با 17.5 درصد از کل دانش آموزانی که در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند جایگاه خوبی است.
وی خاطرنشان کرد: این امر انکارناپذیر است که مدارس غیردولتی به کمک مدارس دولتی و با نگاهی کلی تر به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند و باید گفت هزینه‌های سنگین اداره مدارس غیردولتی چالش بزرگی برای موسسان و مدیران این مجموعه‌ها است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104446/کشور،-فرایند-کمبود-دانش‌آموز-را-در-پیش-دارد
بستن   چاپ