پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
پیگیر شناسایی متخلف ورود غیرقانونی به مسجد امام اصفهان هستیم
يکشنبه 30 تير 1398 - 15:55:34
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: یگان حفاظت میراث پیگیر شناسایی فرد بالارونده از دیوار مسجد امام و ورود غیر قانونی و غیر معمول وی به یکی از حجره های طبقات فوقانی این بنای تاریخی است.

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در ارتباط با اهمیت بناهای تاریخی و میراثی در سطح جامعه اظهار داشت: میدان امام خمینی (ره) میدان مرکزی شهر اصفهان و در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان به عنوان یک عرصه عمومی در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس مدت زمانی است که شاهد انجام بازی‌های توپی در کنار این بنای تاریخی و برخورد توپ با دیواره این بنای تاریخی و مسجد شیخ لطف الله هستیم.
وی با بیان اینکه از آنجا که میدان امام خمینی (ره) به عنوان عرصه عمومی تعریف می‌شود نمی‌توان به طور شبانه روزی از یگان حفاظت بهره جست، افزود: این در حالی است که درون بناهای شاخص میراثی اصفهان نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی حاضر هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با توجه به انتشار فیلمی در فضای مجازی و بالا رفتن از دیوار مسجد امام ابراز داشت: اینکه فرد خاطی از دیوار مسجد امام خمینی (ره) بالا رفته و توپ را از حجره مسجد بیرون کشیده و مورد تشویق دیگران نیز واقع شده است جرم محسوب می‌شود.
یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیر شناسایی فرد بالارونده از دیوار مسجد امام است
وی با بیان اینکه این نوع امور در اثر ناآگاهی و عدم فرهنگ‌سازی انجام می‌شود، ادامه داد: با وجود اینکه این اتفاق در عرصه عمومی رخ داده یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیر شناسایی فرد خاطی است.
الله یاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی نسبت به بناهای تاریخی و میراثی به جامعه رسالت مهم رسانه هاست، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در بین شهروندان مهمترین رکن در جلوگیری از رفتارهای تخریب گرایانه با بناهای تاریخی و میراثی است.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمهیداتی را برای ممانعت از رفتارهای مشابه در نظر گرفته است، ابراز داشت: با افزایش پایش نیروهای یگان حفاظتی میراث فرهنگی و تقویت حضور نیروی انتظامی در مجموعه نقش جهان می‌توان با چنین اتفاق‌های تأسف‌آوری مقابله کرد.
تعبیه گلدان در کنار مسجد امام برای ممانعت از توپ بازی گردشگران
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: برای مقابله با رفتارهای تخریب گرایانه در عرصه عمومی میدان امام خمینی (ره) در نظر داریم گلدان‌هایی در این مکان تعبیه کنیم تا امکان توپ بازی در کنار این بناهای شاخص وجود نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این مکان مجهز به دوربین‌های مداربسته برای برخورد با متخلفان شده است، افزود: در عرصه عمومی میدان امام خمینی (ره) دوربین‌هایی نصب شده است اما با وجود این دوربین‌ها باز هم رفتارهای تخریب گرایانه با دیوار بناهای مساجد صورت می‌گیرد که هم ریشه در عدم آگاهی جامعه از ارزش میراث‌های فرهنگی دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104466/پیگیر-شناسایی-متخلف-ورود-غیرقانونی-به-مسجد-امام-اصفهان-هستیم
بستن   چاپ