پیام سپاهان
اعتبار طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اصفهان هنوز ابلاغ نشد
دوشنبه 31 تیر 1398 - 8:13:44 AM
ایرنا

پیام سپاهان- محسن دانشور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: با توجه به اینکه امسال دولت پیگیر ادغام بانک‌های نظامی و انتظامی است، کد وام‌ها و تسهیلات بانک عامل سازمان بسیج هم به نوعی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: انتظار داشتیم که سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: تسهیلات بانکی و اعتبارات به نوعی محرک کارهای ما محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: یک سری از اعتبارات سرگردان هم در دست مردم وجود دارد که با مراجعه به نواحی مقاومت در شهرستان‌ها، متقاضی صرف آن در امر تولید با توجیه اقتصادی هستند.
دانشور با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که این اعتبارات سرگردان را به سمت تولید سوق دهیم اضافه کرد: هنوز جمع‌بندی دقیقی از این مبالغ وجود ندارد اما بر اساس برآورد اولیه بیش از 100 میلیارد ریال سرمایه‌های سرگردان مردم در بانک‌ها پس‌انداز شده که آنها را به امر تولید و کشاورزی هدایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 135 سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی و خشک کردن میوه در استان انجام شده که امیدواریم این طرح‌ها در سه ماهه سوم امسال به بهره‌برداری برسد.
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی 70 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیانی که در حوزه‌های امنیت غذایی اشتغال به کار داشتند پرداخت شد.
وی بیان کرد: نگاه ما در ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی به تولیدی که تهدید پذیر و تحریم پذیر نباشد، است.
دانشور ادامه داد: بطور تقریبی با پرداخت این تسهیلات حدود 75 واحد تولیدی خرد راه اندازی و برای 200 نفر اشتغال ایجاد شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/104489/اعتبار-طرح‌های-اقتصاد-مقاومتی-استان-اصفهان-هنوز-ابلاغ-نشد
بستن   چاپ