پیام سپاهان
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:
برگزاری همایش معرفی ظرفیتهای گردشگری چادگان درشهریورماه
دوشنبه 31 تير 1398 - 15:51:40
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برگزاری همایش «معرفی ظرفیتهای گردشگری چادگان، دروازه گردشگری غرب استان اصفهان» در شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله یاری با اشاره به توانمندیهای شهرستان چادگان از منظر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: با توجه به اینکه به مدت سه سال است در تلاش هستیم تا صنعت گردشگری در محور غرب استان اصفهان نهادینه شود، تلاش می‌کنیم تا با همکاری مسئولین محلی، به ویژه شهرداری چادگان، همایش معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را به عنوان دروازه گردشگری غرب استان اصفهان در شهریور ماه امسال برگزار شود.
وی با بین اینکه باید تلاش کنیم تا در شهرستان چادگان محصول گردشگری تعریف کنیم، گفت: در این همایش گونه‌های مختلف گردشگری مرتبط با جاذبه‌های چادگان تعریف خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: در این همایش تلاش می‌شود تا محور و مسیر گردشگری متناسب با جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری شهرستان تعریف شود تا تمامی مناطق چادگان به صورت پایدار از عوائد گردشگری بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: شهرستان چادگان که در طول تاریخ به عنوان بخشی از فریدن بزرگ به شمار می رفتهدر محور غرب استان اصفهان و در امتداد مسیر زاینده رود واقع شده است و از جمله جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان در کنار سد و دریاچه زاینده رود می‌توان به مقبره منسوب به کاوه آهنگر قهرمان اسطوره ائی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی در روستای مشهد کاوه اشاره کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104527/برگزاری-همایش-معرفی-ظرفیتهای-گردشگری-چادگان-درشهریورماه
بستن   چاپ