پیام سپاهان
حادثه رانندگی در محور لار- جهرم چهار قربانی بر جای گذاشت
دوشنبه 31 تير 1398 - 18:55:34
پیام سپاهان - شیراز- تصادف رانندگی بار دیگر خانواده‌هایی را به سوگ نشاند ، برخورد یک دستگاه خودروی زانتیا با تریلر در محور لار - جهرم روز دوشنبه پایانی خونین برای چهار سرنشین این خودروها رقم زد و آنان را به کام مرگ کشاند.شمار کشته‌شدگان جاده لار - جهرم در چهل روز گذشته به ١6 نفر رسیده است.

محمد رحمانیان مسئول روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان جهرم با تشریح ابعاد این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: این سانحه رانندگی ساعت 12 و 47 دقیقه امروز دوشنبه رخ داد و طی آن یک دستگاه خودروی انتیا با یک تریلر برخورد کرد که چهار تن از سرنشینان زانتیا جان خود را از دست دادند.
به گفته وی راننده تریلر نیز در این حادثه مجروح شده که به مراکز درمانی منتقل شده است.
پلیس راهنمایی و رانندگی هنوز علت این حادثه را اعلام نکرده است.
بر اساس گزارش رسمی پزشکی قانونی در سال گذشته (1397) استان فارس با 1357 نفر، کشته در سوانح رانندگی مقام نخست کشور را همچنان حفظ کرده است، مقامی که برای فارس هر سال تکرار می‌شود و قابل افتخار نیست، جایگاه نخست استان فارس در تصادفات رانندگی سال گذشته با فاصله 38 کشته نسبت به جایگاه دوم تکرار شده است.
در سال‌های اخیر وضعیت راه‌های فارس نسبت به سال‌های گذشته قدری توسعه یافته و اغلب راه‌های منتهی به مرکز استان به بزرگراه تبدیل شده اما به رغم این توسعه‌ها و حذف برخی نقاط حادثه ساز، هنوز محورهای پرترددی هستند که تصادفات منجر به مرگ زیادی در آنها روی می‌دهد که یکی از این محورهای حادثه‌آفرین، محور جهرم - لار است که شاید به عنوان یکی از محورهای مهم حادثه خیز استان فارس از آن به عنوان جاده وحشت یاد می‌شود.
بنا به گزارش‌های پلیس راه فارس درباره خطرناک‌ترین جاده‌های حوزه جنوب فارس از لحاظ فراوانی تصادفات، محور لار – جهرم، حادثه خیز ترین این محورها بوده است.
در حوادث رانندگی ٢4 خرداد ماه برخورد تریلر با نیسان در محور لار - جهرم 5 کشته، ١٠ تیر ماه برخورد دو دستگاه پژو، پراید و دنا ٧ کشته و دوشنبه ٣١ تیر ماه برخورد تریلر با زانتیا نیز 4 نفر کشته شدند. در کمتر از 4٠ روز متأسفانه ١6 نفر از هموطنان در جاده لار - جهرم جان باختند و بیش از ده‌ها نفر مصدوم شدند.
با وجود گذشت بیش از 15 روز از تصادف خونین جاده لار-جهرم و وعده معاون رئیس جمهور در خصوص اعزام معاون فنی، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بازدید از این محور، هنوز این مهم رخ نداده است.
در روزهای پایانی خردادماه 98 بود که خبر ناگوار تصادف خونین در محور لار-جهرم با 11 کشته و زخمی از جمله یک زن باردار به همراه فرزندش، به سرعت در صدر اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت و مورد تأثر خاطر اقشار مختلف جامعه و بروز اعتراضات نسبت به تعلل مسئولان در دو بانده سازی این مسیر مهم و پرتردد شد.
در پی مطالبات گسترده مردمی، مسئولان و در رأس آن مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با سفر به پایتخت پیگیر موضوع در بحث اختصاص بودجه برای عملیات توسعه جاده جهرم به لار شد که نخستین نتیجه این سفر در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور به دکتر عدل، معاون فنی، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور جهت بازدید و تسریع در حل مشکل بود.
از آن تاریخ (15 تیرماه 1398) تاکنون، هنوز هیچ بازدیدی از این محور صورت نگرفته است.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910/‏6113

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104543/حادثه-رانندگی-در-محور-لار--جهرم-چهار-قربانی-بر-جای-گذاشت
بستن   چاپ