پیام سپاهان
لزوم توجه به فرهنگسازی مهارتی
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 14:22:22
پیام سپاهان - شهردار اصفهان گفت: امروزه شاهد افزایش آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم، در صورتی که نیاز به کار و ایجاد اشتغال و حضور در عرصه های عملیاتی ضروری است، اما به علت نبودن مهارت و ناتوانی در عرصه های عملی این مسئله به معضل تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، قدرت الله نوروزی امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهر را بنا بر نیاز شهروندان اداره کنیم لازم است تا مهارت‌های لازم در افراد به کار گرفته شده وجود داشته باشد تا شهر زیست پذیرتر، شاداب‌تر و دل‌پذیرتر باشد.
وی افزود: اگر نیروهای ما از مهارت بیشتر برخوردار بودند شاید وضعیت خوب فضای سبز از وضع بهتر و عالی تر برخوردار بود. لازم است تا تمام نیروهای شهری مهارت و فن لازم را بیاموزند، بدون داشتن ابزار و نیروهای حرفه‌ای، امور به خوبی پیش نخواهد رفت و در همه رشته‌ها شاهد نواقص آموزشی در علوم مختلف هستیم.
نوروزی تاکید کرد: با کمک آموزشگاه فنی حرفه‌ای باید بتوانیم این مهارت‌ها را ایجاد و تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در تلاش است تا تمام مسائل مطرح شده در شورا را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد، تصریح کرد: امروز سیاست حوزه فرهنگی شهرداری، آموزش مهارت‌های زندگی در آموزشگاه‌ها است تا "فرهنگسازی مهارتی" انجام شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: دنیای کنونی به گونه ای است که اگر کسی بخشی از مهارت‌ها را نداشته باشد، مدیر و کارمندان موفق نخواهند بود و بیکاری افزایش خواهد داشت. تعامل و حمایت از عرصه فنی حرفه ای باید باشد تا با امید بهتر این سازمان، ماموریت آموزش مهارت‌ های ضروری افزایش پیدا کند و با این مهارت‌آموزی خود اشتغالی به وجود آید.
علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان دستور خود گفت: شهر اصفهان به دوران بلوغ خود رسیده و روز به روز شاهد افزایش حس تعلق شهروندان به شهر، تمایل به مشارکت در امور، توجه به حقوق هم‌نوعان، تلاش در حفظ و نگهداری از سرمایه‌های شهری، همدلی و همراهی و همکاری در توسعه شهری و ارج نهادن به ایجاد توسعه پایدار هستیم.
این عضو شورای شهر اظهار کرد: شهر اصفهان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و با سرزندگی هرچه تمام تر علیرغم وجود موانع موجود به ویژه مشکلات اقتصادی، همچنان به پیش می‌رود.
وی ضمن توصیح جزئیات عرضی ابر پروژه ملی "رینگ حفاظتی شهر اصفهان" گفت: این پروژه برگ زرین دیگری را به افتخارات این شهر و استان اصفهان می افزاید.
نصر اصفهانی در ادامه نطق خود با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از دست اندرکاران خواست تا در جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه و حداکثری از امکانات موجود در شهر به گونه ای برنامه ریزی شود که سالن های سینمایی سیتی سنتر نیز جهت نمایش چند فیلم استفاده شود.
این عضو شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به افزایش پنج برابری جرایم ماده 100، در سال 98 انتظار داریم تا متولیان از انجام هرگونه تخلفی مازاد بر آنچه در پروانه ساختمانی آمده پرهیز کنند و اطلاع رسانی گرم در این خصوص انجام شود.
کوروش خسروی عضو دیگر شورا در تذکرات اجرایی جلسه شورا ضمن اعلام بخش‌های جشنواره کودک ‌و نوجوان در اصفهان گفت: از دبیرکل جشنواره می خواهم که حداکثر همکاری را با سازمان سینمایی شهرستان داشته باشد تا سینمای پرکارتر و پر درآمدی داشته باشد.
فریده روشن نیز عضو شورای شهر اصفهان در تذکرات گفت: علیرغم تجهیز هنرسرای خورشید اختصاص بودجه و تامین تجهیزات صورت نگرفته در حالی که نیاز مهم این هنرسرا است و شایسته است در اسرع وقت توجهات لازم انجام شود. 
وی همچنین گفت: ایجاد ردیف اعتباری مناسب برای نمایشگاه ویژه مستضعفین انجام شود. در خصوص پارک موتور سیکلت‌ها و اجازه تردد در این میدان نیز لازم است تا مدیریت ویژه‌ای انجام شود تا شاهد نظم بیشتر در آن باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104772/لزوم-توجه-به-فرهنگسازی-مهارتی
بستن   چاپ